از تریبون نماز جمعه عنوان شد: نامه رهبری درباره برجام یک منشور و فرمان است

ایسنا نوشت: دادستان کل کشور با تاکید بر این‌که «نامه مقام معظم رهبری درباره برجام یک منشور و فرمان است‌» گفت: این فرمان یک معروف برای جامعه محسوب می‌شود و باید اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در سخنان پیش از خطبه خود در نماز جمعه این هفته تهران ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) با تاکید بر این‌که «عاشورا رمز تحول حیات انسان و جامعه بشری است‌»، افزود: تمام خیزش‌های در مقابل ظلم در سراسر جهان برگرفته از واقعه عاشورا بوده است. امام حسین(ع) خون خود را داد که بشریت اهل تحول و تدبر شوند؛ چراکه فطرت بیدار امر به معروف و نهی از منکر را می‌پذیرد و با ظلم و ستم و تجاوز ضدیت دارد و در همان زمان بنی امیه بسیار تلاش کرد این فهم را بخشکاند و سوار برجهل نادان‌هایی شود که نهایتا در صفوف مقابل امام حسین(ع) ایستادند.

دادستان کل کشور همچنین با بیان این‌که «دشمنان نمی‌خواهند عاشورا بماند؛ چراکه عاشورا درس ایستادگی و تسلیم نشدن در مقابل دشمنان است» خاطرنشان کرد: شیعه امر به معروف و نهی از منکر را رمز برپایی جامعه‌ای می‌داند که بردین و آیات قرآن بنا شده و اصول آن نماز ‌،ذکات ‌،امر به معروف و نهی از منکر است. جامعه ما نیز بیدار شده از همان خون ابا عبدالله(ع) است و این بیداری‌های اسلامی نیز که در منطقه اتفاق می‌افتد از بین رفتنی نیست.

وی ادامه داد: حتی اگر حکومت‌های مختلف در کشورهایی که بیداری اسلامی در آن‌ها رخ داده عوض شود، هیچ تغییری در فهم و تحول مردم نمی‌افتد؛ چراکه نشات گرفته از تولی و تبری است که ما باید همواره این دو نکته را آویزه گوش خود کنیم که چنین انسانی هیچ وقت نفرت خود از دشمنان را فراموش نمی‌کند.

وی احیای پیام‌ عاشورا برای جوامع بشری را ضروری دانست و تصریح کرد: پرچمی که امروز به نام احیای دین و عاشورا برپا شده پایین کشیدنی نیست. در حال حاضر می‌بینیم آل خلیفه در بحرین برگزاری هر مراسمی برای واقعه عاشورا ممنوع اعلام کرده است؛ چراکه عاشورا را مخالف سلطه خود می‌دانند. در کشور ما نیز در زمان پهلوی اول همین طور بود.

دادستان کل کشور با تاکید بر این‌که «معروف در عرصه‌های مختلف باید توسعه پیدا کند‌»، گفت: در حال حاضر در جامعه ما مواد مخدر قاچاق ،‌ فحشا ‌، فساد اداری‌ و فرار از مالیات و مراقبت از نفوذ سیاسی ، فرهنگی و امنیتی منکر است و باید مورد نفرت همگان به خصوص مدیران و مسئولان قرار گیرد. در عین حال اقتصاد مقاومتی و توجه به فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی معروف هستند.

وی ادامه داد: نامه مقام معظم رهبری در خصوص برجام که در 9 بند منتشر شد که از نظر من آن یک فرمان و منشور برای کشور است نیز یک معروف محسوب می‌شود که اگر به آن توجه نشود‌، تمامی ضعف‌ها در برجام جبران نخواهد شد.

وی یادآور شد: موضوع قابل توجه برای ما و همه مسئولان در حوزه‌های مختلف این است که پیام عاشورا و ایستادگی در مقابل دشمن و خاص شیاطین عملی شود. باید بدانیم غدیر اگر عاشورا نداشت از دین جز پوسته‌ای باقی نمی‌ماند و فراگیری دین در همه عالم ان‌شاءالله با ظهور امام زمان(عج) ممکن می‌شود.

دادستان کل کشور در پایان با اشاره به قانون مصوب مجلس در خصوص حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر گفت: مجریان اصلی این قانون مردم هستند و ان شاء الله به خوبی عملیاتی می‌شود و من به عنوان همه مسئولان اجرایی و قوه قضاییه اعلام می‌کنم از تمام آمرین به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کنیم؛ چراکه آن‌ها خلیفه خدا و رسول هستند و کار جانشینی خدا را انجام می‌دهند.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =