واحدمرکزی خبر نوشت: یک کارشناس سیاسی روزنامه « آسیا تایمز » اعلام کرد عملیات نظامی روسیه بر ضد تروریست های داعش در سوریه طرح های واشنگتن را برای ایجاد سامانه ضدموشکی در شرق اروپا از بین برد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پپه اسکوبار (Pepe Escobar)، روزنامه نگار برزیلی و ستون نویس نشریه « آسیا تایمز » گفت حملات موشک های کروز « کالیبر » روسیه به مواضع تروریستها در سوریه نشان داد که میلیاردها دلاری که‌ آمریکا برای ایجاد یک سامانه ضد موشکی در اروپا هزینه کرده است، به درد هیچ کاری نمی خورد.
به گفته این کارشناس، روشن است که عملیات روسیه در سوریه طرح های آمریکا را برای عملی کردن طرح «خاورمیانه بزرگ » بر هم زد و پنتاگون انتظار این سناریو را نداشت و الان با نگرانی منتظر پیامدهای آن است.
پپه اسکوبار به اظهارات اخیر ژنرال فیلیپ بریدلاو، فرمانده نیروهای هوایی آمریکا در اروپا اشاره کرد. ژنرال بریدلاو گفته بود که هدف حملات موشکی روسیه به تروریست ها در سوریه « چیز دیگری » بوده است. وی نمی تواند علنا اذعان کند که شلیک موشک های کروز کالیبر روسیه از دریای خزر « نشانه ای » برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بوده است.
این کارشناس گفت موشک های کالیبر عاملی است که قواعد بازی را تغییر داد. این موشک های روسیه تنها در ارتفاع 100 متری و با سرعت بالاتر از هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی پرواز کردند. بنابراین، تجهیزات سپر موشکی آمریکا مستقر در شرق اروپا که ادعا می شود برای مهار تهدیدات احتمالی ایران است اما در واقع برای مقابله با روسیه مستقر شده ، بی فایده است.
وی افزود ناتو نگران ناتوانی سامانه های پیشرفته « C4i » برای مقابله با فناوری های روسیه در سوریه و در جنوب ترکیه است. ائتلاف ناتو طعمه ای ساده برای مسکو خواهد بود.
ناوهای ناوگان روسیه در دریای خزر هفتم اکتبر در چارچوب 26 موشک کروز کالیبر به مواضع داعش در سوریه شلیک کردند. مسکو از 30 سپتامبر بنا به تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و درخواست بشار اسد رئیس جمهور سوریه، عملیات هوایی خود را علیه تروریست های داعش در سوریه آغاز کرد. نیروی هوایی روسیه تاسیسات نظامی، مراکز مخابراتی و حمل و نقل و همچنین انبارهای تسلیحات و مهمات و سوخت متعلق به گروه تکفیری صهیونیستی داعش را هدف قرار می دهد.
استقرار سامانه موشکی آمریکا در اروپا با هدف محافظت از متحدان ناتو ، تنش هایی بین روسیه و آمریکا ایجاد کرد. آمریکا می گوید که روسیه هدف این سامانه دفاعی نیست، اما از دادن تضمین های حقوقی درباره عدم ضدیت این سامانه با نیروهای بازدارنده روسیه خودداری می کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =