رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: مسئله مذاکره اگر به معنای گفت و گو و آگاه سازی و افشاگری است، این اختصاص به زمان یزید و عمر سعد و امام حسن و امام حسین ندارد. همه باید این کار را انجام دهیم.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به مخالف خوانی های چهره های دلواپس درباره مذاکرات هسته ای و تصویب برجام گفت: نباید مملکت داری را سرگرم پرداختن به دلواپسان کنیم. ما هرچقدر درباره مسائل داخلی کشور منطق داریم باید با اخلاق حرف بزنیم و با هم رفتار شایسته و صحیح داشته باشیم. ما حق نداریم به هم توهین کنیم به این خاطر که اعتراض داریم. ما می توانیم اعتراض و انتقادمان را مطرح کنیم اما اجازه توهین به یک هیچ کس را نداریم.
اکرمی تاکید کرد: همه باید بدانیم که توهین کردن فایده ندارد و به زیان ما است. چه طرفدار مذاکره باشیم و چه نباشیم.

وی گفت: همه باید در نیمه دوم دهه اول محرم دست کم سه کار را انجام دهیم. اول اینکه عاشورا و نهضت حسینی و کربلا را به درستی بشناسیم. ببینیم آیا این دعوا یک دعوای فردی بوده یا اجتماعی یا عقیدتی و یا سیاسی ؟ عاشورا را هم باید بشناسیم و هم به دیگران بشناسانیم.
وی افزود: دوم اینکه اگر این نهضت را به درستی شناختیم آن وقت خواهیم دید که امام حسین و یارانش یک شعار می دادند و آن شعار عبارت بود از "هیهات من الذله". لذا ما هم نباید این ذلت را در زندگی مان بپذیریم. چه ذلت سیاسی و چه ذلت اقتصادی و چه صنعتی و اجتماعی باشد این را نپذیریم. این درس را هم خودمان یاد بگیریم و هم به دیگران یاد بدهیم که به آن عمل کنند. اصلا شعار استقلال که اولین شعار ما در جمهوری اسلامی است بر همین اساس است.
اکرمی سومین توصیه خود را اینگونه مطرح کرد: در مجالس امام حسین هر مقداری که فرصت است وقت بگذاریم و شرکت کنیم و عزای امام حسین را با شکوه برگزار کنیم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =