دیدار لاریجانی و پوتین باموضوع مذاکرات هسته ای ومسائل سوریه/ پوتین:سلامم را به رهبر و روحانی برسانید

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس جمهور روسیه از نقش سازنده وی در حل و فصل پرونده هسته ای ایران تشکر کرد و گفت: کار با روسیه در شرایط جدید قطعا رو به گسترش خواهد بود.

به گزارش خانه ملت؛ دکتر علی لاریجانی پس از اختتامیه اجلاس والدای سوچی روسیه با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دیدار و گفت وگو کرد. رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تشکر از مواضع پوتین رییس جمهور روسیه در اجلاس والدای، روابط تهران - مسکو را گسترده خواند و گفت: نقش آفرینی روسیه در منطقه و تلاش این کشور رابرای استقرار صلح و ثبات در منطقه موثر و مفید می دانیم.

وی از نقش سازنده پوتین رییس جمهور روسیه در حل و فصل پرونده هسته ای ایران تشکر کرد و گفت: ارایه مدل مذاکراتی پنج بعلاوه یک پیشنهادی سازنده از طرف شما بود.

دکتر لاریجانی همچنین از کمک های روسیه به ایران در شرایط سخت تشکر کرد و افزود: ایران این کمک ها را فراموش نمی کند و دوستی تهران و مسکو نیز در شرایط جدید گسترده تر خواهد شد.

وی با اشاره به تایید برجام از طرف مقام معظم رهبری گفت: کار با روسیه در شرایط جدید قطعا رو به گسترش خواهد بود.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیزدر این دیدار، از دکتر لاریجانی خواست سلام گرم وی را به مقام معظم رهبری و همچنین دکتر روحانی رییس جمهور برساند.

وی با تاکید بر اینکه پرونده هسته ای ایران با منطق و مذاکره به اتمام رسید گفت: گفتوگوی من با اقای روحانی در نیویورک بسیار سازنده بود و هم اکنون روابط مسکو و تهران در حال توسعه است.

پوتین همچنین با اشاره به نقش سازنده دکتر لاریجانی در پیشبرد حل موضوع هسته ای ایران، از زحمات رییس مجلس تشکر کرد.

وی همچنین گفت: هم اکنون ایران سهم سازنده ای در مبارزه با تروریسم به ویژه در سوریه دارد.

رییس جمهور روسیه گفت: اعتقاد داریم بدون مشارکت ایران در حل بحران سوریه، توفیقی به دست نمی آید و این مشارکت پایدار نخواهد بود.

رییس جمهور روسیه گفت: چند روز پیش با اسد رییس جمهور سوریه در مسکو دیدار داشتم و درباره حل موضوع تروریسم در منطقه گفتوگو کردیم که نتایج ان در دیدار مسؤولان وزارت خانه های خارجه چهار کشور بررسی خواهد شد.

1727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    7 11
    پوتین یک لائیکه . دست دادن با کافر اشکال نداره با اوباما که مسیحی و اهل کتابه اشکال داره ؟ آهای دلواپس ها بیکار کجایید
  • بازی A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    7 0
    چه دلبری و مخ زنی ای میکنه پوتین ...
  • بی نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    55 2
    روسیه منافع زیادی برای ایران داره .... ایران هم منافع زیادی برای روسیه داره ..... روسیه داره داعش رو نابود می کنه .... هیچ کشوری به اندازه ایران از نابودی داعش سود نمی بره