انصاری:دولت تاوان بستن معابر فساد رامی دهد/زمان پرکردن جیب شخصی نیست/امام جامعه نباید مردم رااغواکند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت با اقتباس از مکتب سیدالشهدا(ع) مصمم است راه سالم سازی نظام اداری و اقتصادی و کوتاه کردن دست چپاولگران بیت المال و کاسبان تحریم را طی کند.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر امام خمینی که با حضور اعضای بیت امام (ره) از جمله سید حسن خمینی واقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به جاودانگی نهضت عاشورا اظهار داشت: در عصر ما که عصر توسعه ارتباطات و امکانات ارتباطات جمعی است، محرم و صفر بیشترین و وسیع ترین موضوعی است که در فضای تبلیغی و رسانه ای در میان جوامع جهان مطرح است.

اهم سخنان معاون رئيس جمهور را به نقل از جماران بخوانید:

* رهبر نهضت عاشورا تنها یک رهبر سیاسی یا فرمانده نظامی شجاع و سلحشور نیست بلکه امامی است که مقام و مسئولیت او بالاتر از مسئولیت انبیاء الهی است. نباید حادثه کربلا و عاشورا را به عنوان یک حادثه تاریخی در گذسته یا حادثه ای صرفا سیاسی، نظامی یا اجتماعی مورد توجه قرار دهیم، زیرا دانشگاه کربلا همه ابعاد وجودی انسان را هدف قرار داده است.

*{بااشاره به حدیثی از امام حسین(ع) در مورد عدم پذیرش ظلم} جامعه اسلامی جامعه ای زنده است و نمی تواند در مقابل پلیدی ها، پلشتی ها، ظلم ها، فقرها، حرام خوری ها و بداخلاقی ها بی تفاوت باشد.

*{با اشاره به پذیرش توبه حر از سوی امام (ع)} توبه درس مهمی است که باید از این واقعه بیاموزیم؛ یکی از کمین گاههای شیطان هنگام توبه است  تا به بهانه های مختلف انسان را از این کار بازدارد.  توبه از برخی گناهان مانند وقتی که کسی یک عمر مال مردم خوری کرده است یا پُستی را غصب کرده است شجاعت می خواهد.  حرّ وعده مناصب مهمی را دریافت کرده بود اما او توبه کرد و نیزه را بر پشت و قتلگاه را بر زندگی راحت ترجیح داد؛  لذا ما درس توبه را از حرّ و درس پذیرش توبه را نیز از حسین(ع) می پذیریم.

*{با اشاره به حدیثی از علی(ع) بر ضرورت پذیرش عذرخواهی} آیا ما علوی هستیم؟ آیا دستگاههای ما علوی عمل می کنند؟ امیرالمومنین(ع) می گویند اگر برادر تو عذرخواهی کرد و حقی را از شما ضایع کرد عذر او را بپذیر و حتی اگر عذری نیاور خودت عذری بتراش و اگر کسی عذر او را نپذیرد خداوند او را نخواهد بخشید و رنگ بهشت را نخواهد دید؛ جامعه علوی باید عذر پذیر باشد و جامعه حسینی نباید محل کینه و نفرت باشد؛ فردی می گوید من فلان مطلب را نوشته ام یا در فلان جا نبوده یا فلان مطلب را ننوشته ام، فلان جوان می گوید فلان کار را نکرده ام اما پذیرفته نمی شود.

* امام جامعه نمی تواند مردم را اغوا کند و فریب دهد و تفاوت حسین(ع) با یزید و امیرالمومنین(ع) با معاویه در همین جاست؛ علی(ع) پس از آنکه مردم به سوی منزل ایشان آمدند، از پذیرش خلافت اکراه داشتند و به این مضمون فرمودند که اگر می خواهید با من بیعت کنید باید اعلام کنم که علی اهل تبعیض، فامیل بازی و.. نیست بلکه اهل عدالت است تا در صورت موافقت بیعت کنید.

*{ با اشاره به وضعیت امروز جهان اسلام} امروز دشمن تلاش می‌کند چهره اسلام را خشن نشان دهد و رسانه‌های استکبار و صهیونیسم شب و روز با استفاده از خشک‌مغزی ها می‌کوشند خشونت و تفرقه را به جهان اسلام پمپاژ کنند. دستگاه تبلیغاتی استکبار به نام شیعه علیه جهان اهل سنت و به نام سنی علیه شیعه در حال تبلیغ است.

* به هیچ وجه ایجاد اختلاف میان صفوف مسلمانان، با مکتب اسلام سازگار نیست؛ خصوصا آنکه صهیونیست ها در حاشیه امن نشسته اند و ناظر قصابی مسلمانان و جنگ آنها و توسعه نفرت و خشونت در کشورهای اسلامی هستند.

* نباید در مجالس سیدالشهدا(ع) در کشور اغراق گویی شود و به مقدسات دیگران توهین صورت گیرد و به نام دفاع از ولایت میان فرقه اسلامی اختلاف ایجاد شود  زیرا دشمنان در کمین هستند و می خواهند میان اقشار مختلف مردم اختلاف ایجاد کنند.

*امام حسین(ع) تا آخرین لحظه نگران حال دشمنان خود بود و در روز عاشورا چند بار سخنرانی کرد تا جایی که حتی به ابن سعد پیغام داد و طی ملاقات با او نصیحتش کرد و با بیان وعده هایی که به او داده بودند سعی کرد بهانه را از او گرفته و نجاتش دهد.

*خوشبختانه طی دو سال گذشته از عمر دولت تدبیر و امید و همت رئیس جمهور که شاگرد مکتب امام حسین و مکتب سیاسی امام است و با کمک همکارانشان به ویژه تیم مذاکرات هسته ای با فداکاری زیاد و حفظ عزت نفس و ایستادن بر منافع ملی و با رعایت خطوط قرمزی که خطوط عزت و شرف ملت ایران بود همه آبرو و توان خودشان را به میدان آوردند تا امروز خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توانسته است حرف حق خود را در مقابل قدرت های دنیا به کرسی بنشاند.

* ثمره مذاکرات نفس گیر و مجادهدت های مذاکره کننده ما، در قالب برجام به تصویب نهایی نهادهای قانونی نظام رسید و مهر صحت آن توسط رهبر معظم انقلاب نهاده شد و کار دولت بی وقفه بیش از گذشته برای اجرای این سند افتخار ادامه پیدا خواهد کرد.

* امیدوارم همه کسانی که به هر دلیل بعضا کم لطفی و بی توجهی به این دستاورد بزرگ کردند از این پس این دستاورد همه ملت و کشور ایران را  دستاوردی در جهت منافع ملی بدانند و دولت را کمک کنند تا موانع اجرا را بردارد و تحریم های تحمیل شده به مردم را بردارد.

* دولت مصمم است به صورت جهادی اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند را اجرا کنند و برای این امر قوی ترین فرد کابینه و بزرگترین مسئول دولت بعد از رئیس جمهور معاون اول ایشان موظف شده است به همراه تیمی از اعضای دولت زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از دستاورهای برجام، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان در کشور ایجاد رونق در کسب و کار مردم رفع گرانی و تورم  و ایجاد نشاط و امید برای همه مردم ایران تلاش کنند، لذا از همه مردم ایران و فعالان سیاسی و جناح ها درخواست می کنم این موقعیت ممتاز انقلاب را قدر بشناسند و این وحدت ملی و انسجام ملی را پاس بدارند و از هر امری که موجب تفرقه شود پرهیز کنند.

* همانطور که سیدالشهدا(ع)همه چیز خود را به میدان کربلا آورد ما هم باید همه چیزخود را به میدان آوریم. زمانه، زمانه منفعت طلبی شخصی نیست؛ زمانه زمانه  پر کردن جیب شخصی نیست. خوشبختانه این دولت معبرهای فساد را بسته است و مصمم است با همه قدرت جلوی هر فسادی را در هر شکلی و در هر رده ای بگیرد که تا به حال گرفته است؛ البته تاوان این کار را می دهد و بی مهری ها بعضا ناشی از همین موضوع است؛ اما دولت با اقتباس از مکتب سیدالشهدا(ع) مصمم است راه سالم سازی نظام اداری و اقتصادی و کوتاه کردن دست چپاولگران بیت المال و کاسبان تحریم را طی کند و دست آنها را از جیب مردم و بیت المال مسلمین ببندد که در این راه همراهی مردم، مجلس محترم و قوه قضاییه می تواند دولت را کمک کند.

17220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    23 1
    ظاهرا پر کردن جیب شخصی زمان مخصوص دارد که بهترین زمان آن هشت سال دولت مهرورز بوده است
  • حمید دهشوری IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    18 1
    چند شب پیش شاهد سخنانی از سوی تولید کنندگان محترم بودیم، عده ای از این عزیزان که در صنعت خودرو سازی فعالند ماشین هایشان را با قطعات چینی بدون هیچ محدودیت تحریمی بیش از دو برابر قالب مردم کردند ما هم می دانیم که شرایط پیش رو برایشان سخت است اما باید قبول کنند اکنون وقت ترکیدن آن حباب های کذب احمدی نژادی است. فعلا ما مردم از شما خریدی نداریم. همچنان منتظر می مانیم