۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

ایرنا نوشت: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دستور داد تا در یک اقدام فوری راهبرد امنیت ملی برای کارآیی بیشتر در جهت تامین امنیت و تضمین منافع ملی این کشور در برابر چالش ها و تهدیدهای داخلی و خارجی بازبینی و اصلاح شود.

دفتر مطبوعاتی شورای امنیت روسیه بالاترین نهاد تصمیم گیرنده مسایل مرتبط با این حوزه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: براساس ابلاغ انجام گرفته، قرار است متن جدید راهبرد امنیت ملی تا پایان سال 2015 به رییس جمهوری روسیه ارائه شود.
بنا به اعلام شورای امنیت روسیه، متن تصحیح شده باید ادامه سیاست دولت روسیه برای تامین امنیت ملی این کشور باشد.
براساس این گزارش، رییس جمهوری روسیه تصمیم گرفته است تا با توجه به ارتباط بین تامین امنیت ملی و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، تغییراتی در راهبرد کنونی اعمال شود.
براساس برنامه در نظر گرفته شده، تغییرات باید در برگیرنده تعیین هدف برای تلاش های نهادهای حکومتی و جامعه مدنی باشد تا شرایط لازم داخلی و خارجی را برای مقابله موفق با تهدیدها و چالش های فراروی روسیه تامین کند.
قرار است در تنظیم سند جدید راهبرد امنیت ملی روسیه، نمایندگان محافل علمی و کارشناسان دبیرخانه شورای امنیت ملی روسیه شرکت کنند.
پوتین از سه سال قبل که سومین دوره ریاست جمهوری خود را پس از وقفه یک دوره ای آغاز کرد، در صدد افزایش نقش منطقه ای و بین المللی روسیه و در آخرین تصمیم گیری با توجه به ادامه حمایت های تسلیحاتی و مالی کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان از تروریست های افراطی و گروه های مسلح علیه سوریه متحد منطقه ای خود، با همکاری ارتش این کشور از 24 روز پیش بمباران گسترده مواضع تروریست ها به ویژه داعش را آغاز و تاکنون 700 هدف را منهدم کرده است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =