ایسنا نوشت: منابع عراقی فاش کردند که دولت آمریکا به عراق درباره صدور احتمالی هرگونه مجوز برای جنگنده‌های روسیه جهت انجام حملات هوایی در این کشور هشدار داده است.

 روزنامه عربستانی عکاظ به نقل از این منابع که نام آنها را ذکر نکرده، آورده است جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفر روز سه‌شنبه خود به عراق به مقامات این کشور درباره اجازه به جنگنده‌های روسی جهت انجام حملاتی علیه داعش در آسمان عراق هشدار داده است.

به گفته این منابع، آمریکا از عراق خواسته تا به توافقنامه‌های نظامی امضا شده میان دو کشور احترام گذاشته و جزئیات عملیات‌های ائتلاف چهارجانبه (ایران، عراق، روسیه و سوریه) و هر توافق نظامی غیر علنی در این کشور را در اختیار واشنگتن قرار دهد.

یک منبع عراقی آگاه در این خصوص گفت: ژنرال دانفورد در سفرش به بغداد و دیدار با خالد العبیدی، همتای عراقی‌اش خواسته‌های واشنگتن را اعلام کرده و هشدار داده موافقت عراق با استفاده روسیه از حریم هوایی این کشور برای حمله به داعش، آمریکا را به پایان دادن به عملیات ائتلاف ضد داعش سوق خواهد داد.

این درحالی است که گفته می‌شود برخی جناح‌های سیاسی عراق به ویژه رهبران نیروهای داوطلب مردمی به نخست وزیر فشار آورده‌اند تا رسما از روسیه بخواهد در خاک عراق عملیات نظامی انجام دهد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =