تسنیم نوشت: رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه شنبه پس از امضای لایحه بودجه دفاعی سال 2016 این کشور در کنفرانسی خبری از برجام به شدت انتقاد کرد.

مجلس سنای آمریکا امروز لایحه بودجه دفاعی سال 2016 این کشور که با تهدید اوباما به وتو روبرو شده بود را با 75 رأی موافق در برابر 25 رأی مخالف به تصویب رساند تا این لایحه با کسب بیش از دو سوم آرای موافق در برابر وتوی رئیس‌جمهور مصون بماند.

جان بینر رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه شنبه پس از امضای لایحه بودجه دفاعی سال 2016 این کشور در کنفرانسی خبری از برجام به شدت انتقاد کرد.

به بینر در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: این لایحه منابع مالی لازم را در اختیار نظامیان آمریکایی قرار خواهد تا آمریکا را امن نگهدارند. ولی رئیس جمهور تاکید کرده است که این لایحه را وتو خواهد کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توضیح این اقدام احتمالی رئیس جمهور آمریکا گفت: اوباما قصد دارد با مانع تراشی در تصویب لایحه بودجه دفاعی آمریکا از این منابع برای پیشبرد برنامه های داخلی خود استفاده کند. زمان آن رسیده است که ضمن دست کشیدن از بازیهای سیاسی، نظامیان آمریکا را در اولویت قرار دهیم.

وی گفت که ایرانی ها به زودی در نتیجه توافقنامه هسته ای به میلیاردها دلار منابع مالی دست می یابند. از این رو و با توجه به ماموریت های خطیری که نظامیان آمریکایی در پیش رو دارند، از تصویب منابع مالی آنها جلوگیری کرد.

بینر که از سوی جناح محافظه‌کار حزب جمهوریخواه تحت فشار است، اعلام کرده که اواخر اکتبر از سمت خود کناره‌گیری می کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =