مهر نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمعیت ایران تا۲۰ سال آینده ۲۵ درصد پیرتر می شود.

علی ربیعی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز سالمندان نرگس شهرستان خرمدره درجمع خبرنگاران افزود: با توجه به روند موجود در زمینه پیری جمعیت تا ۲۰ سال آینده میانگین تعداد زنان سالمند کشور نسبت به مردان بیشتر خواهد شد.

وی با ابراز نگرانی از وجود تجردگرایی در بین زنان در کشور افزود: متاسفانه آمار زنان مجرد سالمند در کشور رشد دارد و این امر در آینده باعث ایجاد چالش های زیادی در جامعه خواهد شد.

ربیعی ادامه داد: در حال حاضر برنامه ریزیهای گسترده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مقابله با روند روبه رشد جمعیت زنان سالمند مجرد اجرا می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سند توسعه سالمندی در کشور در دست تدوین است که در این سند مباحث مختلفی در حوزه سالمندی لحاظ شده است و برنامه ریزی های لازم برای به سلامت پیش بردن دوره سالمندی صورت خواهد گرفت.

ربیعی افزود: دولت تدبیرو امید در تلاش است نسبت به رفع چالشهای موجود در بین جامعه سالمندی کشور اقدام کند و در این راستا سند توسعه سالمندی در کشور به دستور رییس جمهور در جلسه هیات وزیران و شورای عالی رفاه مطرح خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از اجرای طرح مسکن اجتماعی برای بازنشستگان فاقد مسکن در کشور خبرداد و گفت: این طرح از اواخر سال ۹۵ عملیاتی خواهد شد.

ربیعی گفت: یکی از مهم ترین مشکلات جمعیت سالمند کشور در حوزه مسکن و بیمه است که در این زمینه دولت یازدهم برنامه ریزی جامع و کامل را دارد و کوشیده است چالشهای وجود این حوزه را رفع کند.

وی با بیان اینکه باید فضای شادی و نشاط در بین جمعیت سالمندی کشور ایجاد شود افزود: اجرای طرح ایرانگردی و سالمندی با محوریت بازنشستگان کشور و تامین اجتماعی آغاز شده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین از خوزستان GB ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    57 3
    اگه 10 میلیون حقوق می گرفتم ازدواج می کردم و سه تا بچه تحویل میدادم. ولی با حقوق یک میلیون و دویست هیچ غلطی نمی تونم بکنم :
  • بی نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    12 0
    قیمت هزینه ها جهانی و دریافت حقوق ایرانی... با این مفروضات رستم هم از پس ازدواج برنمیاد چه برسه به داشتن فرزند اون هم چندتا
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    14 0
    بابام مشکل رشد جمعیت منفی نیست سالی سالی یک ملیون ودویست هزار نفربه نفر به جمعیت اضافه می شودمشکل عدم برنامه ریزی برای سالمندان است
  • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    16 0
    به دنبال کیفیت جمعیت هستیم نه کمیتفعلن مشکل اب و حل کنید
  • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    12 0
    من که ازدواج کردم بعد از 6 سال از عید تا الان بیکارم حالا بچه دیگه جای خودش
  • امير IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    11 0
    شما مشكل خوراك و پوشاك و مسكن رو حل كنيد نيازهاي اوليه انسان غارنشين ما خودمون مشكل ازدواج و تنظيم خانواده رو حل ميكنيم . فهم صورت مسئله خيلي سادست . بيخود فرافكني نكنيد انگار كه ما مشكلات پيچيده اي داريم .
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    17 1
    همین مجرد باشم بهتر از اینه که حقوق انسانیمو از دست بدم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    17 0
    طبق معمول نطرات مخالف را چاپ نمی کنی ولی به گفته رییس ثبت احوال سالی یک ملیون به جمعیت ایران داضافه می شود پس چمعیت ایران مثل المان منفی نیست هر ده سال ده ملیون نفر اضافه می شود بعد با این خشکسالی ها وکاهش هشتاد وپنج درصد ابهای زیر زمینی تا بیست سال دیگر ابی نمی ماند بسیاری مجبور به مهاجرتند شما بجای این که به فکر افزایش جمعیت باشی به فکر بی ابی وبی ابی جوانان باش
  • عطا IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    3 0
    مشکل جامعه ما همان یک درصد ه است
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    7 0
    ما اصلا نه امنيت شغلي داريم نه امنيت روحي ورواني بااين همه مشكلات كه سر راه ماست