ایرنا نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادعای جدیدی، مفتی قدس در دهه چهل میلادی را مسوول قتل عام یهودیان در آلمان طی جنگ جهانی دوم دانست.

به نوشته پایگاه خبری الیوم السابع، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی و بدون ارایه مدرکی مستند و معتبر مدعی شد: شیخ «امین الحسینی» مفتی مقدس در دهه چهل میلادی مسوول قتل و عام مردم یهود طی جنگ جهانی دوم در آلمان است.
بر اساس این گزارش ، این ادعای نتانیاهو طی سخنرانی وی در کنفرانس صهیونیست جهانی در قدس اشغالی، عکس العمل های شدیدی در میان مخالفان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان به همراه داشت.
وی در سخنان خود همچنین با تبرئه هیتلر مدعی شد: هیتلر میلی به کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم نداشت و «الحسینی» مفتی آن زمان قدس ایده کشتار یهودیان را ترویج داد. وی در سال 1941 به برلین فرار کرد و به مکان دیدار قبلی اش با هیتلر رفت.
صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در اشاره به این ادعاهای نتانیاهو گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قدری از مردم فلسطین به ستوه آمده که حاضر است شخصی مانند هیتلر را که قاتل شش میلیون یهودی است، تبرئه کند.
در همین حال «اسحاق هرتزوگ» از رهبران مخالف نتانیاهو در کنیست رژیم صهیونیستی و رئیس حزب کار در واکنش به ادعاهای نتانیاهو گفت: این سخنان، تحریف تاریخی خطرناکی به شمار می رود و ما از نتانیاهو می خواهیم که به سرعت آن را تصحیح کند.
محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین نیز در واکنش به این اظهارات، آن را «وارونه جلوه دادن حقیقت» نامید و افزود: نتانیاهو با این ادعاها قصد دارد وضع موجود در مسجد الاقصی در شرق شهر قدس اشغالی را وارونه نشان دهد.
این در حالی است که سرزمین های اشغالی از حدود یک ماه پیش شاهد اعتراضات گسترده فلسطینی ها به سیاستهای تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در این سرزمین و طرح تقسیم مکانی و زمانی مسجدالاقصی است.
وزارت بهداشت فلسطین به تازگی شمار شهدای فلسطینی را از آغاز انتفاضه سوم تاکنون 51نفر اعلام کرده است.
دور تازه قیام فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی معروف به انتفاضه سوم از اول اکتبر (9 مهر) آغاز شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =