ایرنا نوشت:قائم مقام وزیر امور خارجه روایت های مبنی بر زنده بودن رکن آبادی در حادثه منا را متفاوت دانست و گفت: کسانی که آن جا بوده اند روایت هایی دارند ولی سرنوشت سفیر پیشین کشورمان در لبنان به آزمایش DNA بستکی دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مرتضی سرمدی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم ترحیم احمد فهیما که در فاجعه منا جان باخته ، درباره اظهاراتی که پیرامون سرنوشت رکن آبادی این موضوع را مطرح کرد.
وی ادامه داد: برخی از افراد که در لحظات حادثه حضور داشته اند روایت هایی می کنند که تا لحظه انتقال رکن آبادی به بیمارستان او در قید حیات بوده است؛ البته این ها روایت برخی از دوستان است.
سرمدی به تشکیل کمیته ای در وزارت امور خارجه برای تعیین سرنوشت مفقودان فاجعه منا و از جمله رکن آبادی اشاره کرد و افزود: تحقیقات و بررسی های لازم در این زمینه ادامه دارد و آزمایش DNA بسیار تعیین کننده خواهد بود که از این طریق سرنوشت مفقودان را تشخیص می دهیم.
قائم مقام وزیر امور خارجه درباره ابعاد مختلف فاجعه منا گفت: این فاجعه از چند زاویه قابل پیگیری است؛ یکی از ابعاد موضوع بازگشت سالم سایر حجاج به کشور بود که این مهم انجام شد.
سرمدی ادامه داد: در همین رابطه موضوع روشن شدن وضعیت جان باختگان و مفقودان نیز در دستور کار بوده و به طور جد دنبال می شود؛ البته هنوز وضعیت تعدادی از مفقودان روشن نشده و در حال پیگیری لازم هستیم.
وی همچنین بر اهمیت بررسی حقیقت ماجرا و این که عوامل بروز این حادثه چه بوده و چه کسانی مقصرند، تاکید کرد و گفت: عربستان سعودی باید در برابر این اتفاق و اهمیت حفظ سلامت حجاج مسوولیت خود را ایفا کند و این موضوع نیز پیگیری می شود.
قائم مقام وزیر امور خارجه تاکید کرد: باید یک نوع مشارکت از سوی کسانی که می خواهند حج برگزار شود صورت بگیرد تا دیگر شاهد تکرار این گونه مسائل نباشیم .
سرمدی درباره فعالیت های وزارت امور خارجه درباره فاجعه منا گفت: کمیته ای در وزارت خانه در ارتباط با بحث مفقودین و این فاجعه ایجاد شده و مسائل به صورت همه جانبه با مشارکت برخی از دستگاه های ذیربط در حال بررسی و پیگیری است تا تکلیف مفقودین مشخص و علت این واقعه نیز برای همگان مشخص گردد؛ البته اگر مساعدت عربستان در این زمینه وجود داشته باشد کار با سرعت بیشتری انجام می گیرد.
وی همچنین تاکید کرد: وزارت امور خارجه و دیگر سازمان های مسوول با تمام توان وظایف خود را درباره این حادثه ادامه می دهند.

 

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =