ایرنا نوشت:رئیس ستاد انتخابات کشور از اعلام آمادگی تمام تشکل های سیاسی شناسنامه دار برای حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 محمدحسین مقیمی در چهارمین همایش دو روزه منطقه ای، آموزشی، توجیهی مجریان انتخابات غرب کشور در کرمانشاه، اظهارکرد: اکنون شرایطی در کشور حاکم است که احزاب و گروه های سیاسی برای حضور در انتخابات پیش رو تمایل دارند و آمادگی خود را نیز اعلام کرده اند.
وی با اشاره به برگزاری سالانه یک انتخابات به طور میانگین در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برگزاری این همه انتخابات بدون شک بیانگر وجود دموکراسی و مردم سالاری دینی در کشورمان است و این موضوع که مردم خود سرنوشت آینده کشور را تعیین می کنند، اثبات می کند.
معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه صندوق های رای امانت و حق الناس هستند، به فرمایش رهبری مبنی بر صیانت از آرا مردمی نیز اشاره کرد و افزود: همه مجریان انتخابات این فرمایش رهبری را سرلوحه کار خود قرار خواهند داد و با تمام وجود از آرا مردم حراست می کنند.
وی همچنین یکی دیگر از وظایف مجریان برگزاری انتخابات را فراهم کردن شرایط لازم برای حضور پرشور و حداکثری مردم و احزاب و تشکل های سیاسی در انتخابات عنوان و بیان کرد: هر قدر این حضور پرشورتر باشد بر اقتدار نظام در مجامع جهانی و بین المللی افزوده می شود.
مقیمی رعایت اصل بی طرفی در انتخابات از سوی برگزارکنندگان آن را نیز بسیار مهم خواند و افزود: اگر این مساله مهم رعایت نشود ممکن است مردم احساس کنند به خوبی از رای آن ها حراست نمی شود و همین بر حضور آنها در انتخابات تاثیر سوء خواهد گذاشت.
وی در ادامه بر برگزاری مرتب نشست های ستاد انتخابات استان ها تاکید کرد و گفت: در وزارت کشور هر 15 روز یکبار این ستاد تشکیل جلسه داده و آخرین وضعیت کارها و نحوه آماده سازی برای برگزاری انتخابات را بررسی می کند.
رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین با توصیه به فرمانداران و بخشداران مبنی بر ارائه آموزش های لازم به عوامل برگزاری انتخابات از آن ها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف به صورت جدی به قضیه ورود پیدا کرده و تذکر و اخطارهای لازم را بدهند.
وی به ایجاد چالش هایی در زمان رد صلاحیت افراد برای حضور در دور نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اشاره و اظهار کرد: از هم اکنون باید خود را برای اعتراض افراد رد صلاحیت شده آماده کرده و سعی کنیم در صورت مشاهده با چنین مواردی حتما با گفت و گو و صحبت و ارائه دلایل منطقی به طرف موضوع را پایان دهیم.
مقیمی در پایان نسبت به جوسازی و انتشار شایعات در فضای مجازی و به خصوص سایت های بی نام و نشان نیز هشدار داد و گفت: باید با دادن اطلاعات درست به مردم و شفاف سازی در تمامی زمینه ها از بروز چنین مواردی جلوگیری کنیم.
آشنایی فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان های غرب کشور با آخرین تغییرات در قوانین و مقررات انتخابات، یکی از اهداف برگزاری این همایش اعلام شده است.
در این همایش دو روزه 150 نفر از اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استانهای کرمانشاه، ایلام و کردستان حضور دارند.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در سراسر کشور روز جمعه هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =