ایسنا نوشت: دولت آمریکا در بحبوحه تنش‌های منطقه‌ای خاورمیانه، قرارداد 11 میلیارد دلاری فروش چهار کشتی جنگی پیشرفته به عربستان سعودی را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت ریاض در حال به روز کردن ناوگان شرقی خود است. این چهار کشتی جنگی کوچک هستند اما طراحی آنها به گونه‌ای است که سرعت و قدرت مانور بالایی در آب‌های کم‌عمق دارد.

در بیانیه آژانس همکاری امنیت دفاعی آمده است که کنگره از تصمیم وزارت خارجه آمریکا مطلع شده و منتظر تایید آن است. به گفته این آژانس، فروش این کشتی‌ها "شرایط امنیتی استراتژیک این شریک منطقه‌ای را ارتقا خواهد داد که همواره نیروی مهمی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خاورمیانه بوده و خواهد بود."

این کشتی‌ها موسوم به "کشتی جنگی چند منظوره" قابلیت حمل ده‌ها موشک ضد هواپیما و موشک ضد کشتی را دارد. اصلی‌ترین سلاح 76 میلیمتری نوع اوتو ملارا (OTO Melara) آن ساخت ایتالیاست اما قرارداد اصلی برای این کشتی‌ها متعلق به شرکت آمریکایی لاکهید مارتین است.

اگر طبق پیش‌بینی‌ها قرارداد فروش مذکور تایید شود، در واقع در بحبوحه رقابت تسلیحاتی جدیدی در خاورمیانه خواهد بود. روسیه حمایت نظامی از سوریه را افزایش داده که عربستان آن را دشمن خود محسوب می‌کند و از طرف دیگر مصر دو ناو هلی‌کوپتربر فرانسوی خریداری کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =