۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۴

ایسنا نوشت: نخست وزیر جدید کانادا تایید کرده است که جنگنده های این کشور را از نبرد با داعش در عراق و سوریه خارج خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر جدید کانادا تلفنی در مورد مهمترین مسائل دوجانبه و جهانی از جمله روند مقابله با تروریسم مذاکره کردند. نخست وزیر جدید کانادا تایید کرده است که جنگنده های این کشور را از نبرد با داعش در عراق و سوریه خارج خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جاستین ترودو ساعاتی پس از آنکه در راس حزب لیبرال در انتخابات پارلمانی کانادا به پیروزی رسید در تماس تلفنی با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا درباره موضوعات مختلف از جمله خروج جنگنده‌های کشورش از ائتلاف صحبت کرد.

ترودو به عنوان بخشی از مبارزات انتخاباتی‌اش قول داده بود که جنگنده‌های سی‌اف-۱۸ کشورش را که در منطقه خاورمیانه مستقر شده بازگرداند. او هنوز نگفته چه زمانی چنین خواهد کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که اوباما و ترودو همچنین در مورد اجرای توافقنامه تجارت آزاد ترانس پاسیفیک نیز رایزنی کردند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: دو طرف در مورد مذاکرات موفق این توافقنامه مذاکره کردند.

این دو مقام ارشد آمریکا و کانادا در ادامه توافق کردند اقدامات مشترک‌شان را در گسترش تجارت، مقابله با تروریسم و رسیدگی به مسئله تغییرات جوی افزایش دهند.

مردم کانادا روز گذشته به تغییر شدید در دولت کشورشان رای دادند و این امر به بازگشت نام افسانه‌ای "ترودو" برای لیبرال‌ها به پست نخست‌وزیری و پایان حدود یک دهه حکومت استفان هارپر محافظه‌کار ختم شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =