ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه مصر روز سه شنبه با بیان اینکه هدف روسیه نابودی تروریسم در سوریه است، افزود: قاهره از هر گونه راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه حمایت می کند.

به نوشته پایگاه خبری العهد، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در سخنان مطبوعاتی خود در حاشیه اجلاس سازمان امنیت و همکاری اروپا در امان پایتخت اردن گفت: ما پیوسته از جامعه بین المللی می خواهیم که با تروریسم و سازمان های تروریستی مبارزه کنند و اگر هدف مبارزه با این سازمان ها باشد، همچنان که روسیه تاکید می کند، ماهیت آن با هدف ائتلافی که مصر برای مبارزه با گروه داعش و سازمان های تروریستی بدان پیوسته موافق و هماهنگ است ولی این بدان معنا نیست که مصر از راه حل سیاسی برای بحران سوریه حمایت نمی کند.
این مقام مصری با بیان اینکه راهکارها برای حل بحران سوریه باید با هماهنگی کامل با تلاش های بین المللی برای مبارزه با داعش صورت گیرد، تصریح کرد: امیدواریم که همه طرف ها اهمیت راه حل سیاسی را درک کنند و متقاعد شوند که راهکار سیاسی تنها راه حل ممکن برای خروج از بحران این کشور است.
شکری با بیان اینکه مصر از تلاش های استیفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل در سوریه حمایت می کند، افزود: قاهره خواستار گفت و گوی همه جریان های سوری با نظارت فرستاده سازمان ملل برای حل بحران این کشور است.
مسکو حملات هوایی به گروه های تروریستی در خاک سوریه را از 30 سپتامبر (8 مهر) با هماهنگی دولت دمشق آغاز کرده است.
در این حملات هوایی، چند استان سوریه از جمله استان رقه پایگاه اصلی داعش در شمال این کشور، هدف حملات شدید هوایی قرار گرفته است.
حملات هوایی هماهنگ نیروهای ارتش سوریه و روسیه همچنین به شدت بر چند استان این کشور متمرکز شده است که نیروهای دولتی عملیاتی را در آن ها علیه گروه های تروریستی، آغاز کرده اند.
بحران سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه های تروریستی مورد حمایت غرب و متحدان منطقه ای آن برای سرنگون کردن دولت این کشور آغاز شده، که تاکنون ناکام مانده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =