پس از انجام نخستین دور مناظرات نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، هیلاری کلینتون همچنان در صدر نظرسنجی ها قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین پایگاه اینترنتی پولتیکو در گزارشی با بررسی وضعیت نامزدهای مختلف دموکرات می نویسد:

نتایج یک نظرسنجی جدید که ان بی سی / وال استریت ژورنال برگزار کرده اند وضعیت آرای هیلاری کلینتون نسبت به قبل بهبود یافته است. 

بر اساس این گزارش هیلاری رودهام کلینتون با ۴۹ درصد در صدر نامزدهای دموکرات قرار دارد. این در حالیست که برنی سندرز با ۲۹ درصد در جای دوم قرار گرفته است. از سوی دیگر جو بایدن معاون اول رئیس جمهور که هنوز اعلام نکرده برای انتخابات آتی ورود خواهد کرد یا خیر با ۱۵ درصد در جای سوم قرار دارد.  این نظر سنجی نشان می دهد آرای سندرز نسبت به نظرسنجی یک ماه قبل ۶ درصد افت داشته است.  

نظرسنجی ABC/ واشنگتن پست

در یک نظرسنجی دیگر که توسط شبکه خبری ABC/ و واشنگتن پست برگزار شده نشان می دهد، کلینتون با ۵۴ درصد در صدر قرار دارد. سندرز و بایدن با ۲۳ و ۱۶ درصد در جایگاه های بعدی قرار دارند. در این نظرسنجی آرای کلینتون نسبت به ماه قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است. 

کلینتون در نظرسنجی CNN/ORC و دانشگاه منمونه هم نتایج مشابهی کسب کرده است. 

نظرسنجی ان بی سی/ وال استریت ژورنال

طبق نظرسنجی ان بی سی / و وال استریت ژورنال هم کلینتون با کسب ۵۸ درصد نامزد پیشرو دموکرات ها است. این در حالیست که در این نظرسنجی برنی سندرز تنها ۳۳ درصد کسب کرده است. برگزار کنندگان این نظرسنجی جو بایدن را در لیست قرار نداده اند. 

در این نظرسنجی همچنین در مورد حضور یا عدم حضور جو بایدن از رای دهندگان سوال شده است که ۳۸ درصد گفته اند ترجیح می دهند بایدن در این انتخابات نامزد نشود. این در حالی است که ۳۱ درصد خواستار حضور معاون اول رئيس جمهور در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ حضور یابد. ۳۰ درصد شرکت کنندگان هم گفته اند نظر خاصی در این رابطه ندارند.

همچنین در این نظرسنجی ۵۰ درصد غیر سفیدپوستان ترجیح می دهند به کلینتون رای دهند و تنها ۲۵ درصد بایدن را انتخاب می کنند. 

این نظرسنجی از میان ۴۰۰ رای دهنده ای صورت گرفته که گفته اند احتمالا به نامزد دموکرات در انتخابات آتی رای می دهند انجام شده است. برگزار کنندگان همچنین اظهار داشته اند ضریب خطا در این نظرسنجی ۴/۹ درصد است.

نظرسنجی ABC/ واشنگتن پست هم در میان ۴۴۴ رای دهنده ای که برای رای دادن به دموکرات ها ثبت نام کرده اند انجام شده است و برگزار کنندگان ضریب خطا را ۵/۵ تخمین زده اند.

49308
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =