هاشمی رفسنجانی مطرح کرد:انزوای اسرائیل به دلیل مخالفت لجوجانه با برجام

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار آقای صلاح زواوی، سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر لزوم توجه به مصلحت دنیای اسلام در مسأله فلسطین، گفت: مردم فلسطین مظلوم‌ترین ملت دنیا هستند که با ترس و نا امنی در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آيت الله هاشمي رفسنجاني رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری تأثیر مقاومت‌های مردم فلسطین در جهان اسلام و مخصوصاً در مبارزات مردم ایران برای انقلاب اسلامی، گفت: مجموعه مردم فلسطین، چه آنان که در سرزمین‌های آبا و اجدادی خود ماندند و چه آنان که که علی‌رغم تمایل خویش به مهاجرت‌های اجباری رفته‌اند، همیشه در مبارزه هستند.

وي با اشاره به سخنان خویش در دیدار وزیر خارجه آلمان درباره نقش غرب در مهاجرت یهودیان از اروپا به منطقه‌ی مسلمانان در فلسطین، گفت: واقعاً غربی‌ها آتش وجود صهیونیست‌ها را از سرزمین‌های خود دور کرده‌اند و به دامن کشورهای اسلامی انداخته‌اند و بعضی از حکومت‌های اسلامی نیز چنان مسأله فلسطین را فراموش کرده‌اند که انگار اسرائیلی به عنوان پدیده خطرناک در منطقه نیست.
رفسنجاني با ابراز تأسف از کارهایی که بعضی از حاکمان کشورهای اسلامی علیه مسلمانان در کشورهای دیگر از جمله بمباران مردم مظلوم یمن توسط عربستان سعودی می‌کنند، گفت: به خاطر عدم توجه به فلسطین، از یک طرف می‌بینیم مردم مظلوم فلسطین با سنگ و چاقو با ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیست‌ها می‌جنگند و شهید می‌شوند و از طرف دیگر برخي کشورهای اسلامی به جان یکدیگر افتاده‌اند و یک عده تندرو نیز در سرزمین‌های اسلامی مسلمانان را می‌کشند که این کار جز بدنامی برای مسلمانان ثمره‌ای ندارد.
او  با ابراز تأسف از کمرنگ شدن مسئله فلسطین در بعضی از کشورهای اسلامی، گفت: موضوع فلسطین به عنوان مهمترین مسئله جهان اسلام نباید در اختلافات و هیاهوهای سیاسی مورد غفلت قرار گیرد، چون این کار آرزوی صهیونیست‌هاست تا در سایه فراموشی مسلمانان، بر دامنه جنایات خویش بیفزایند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر ثبات مواضع ایران درباره فلسطین، به دستاوردهای سیاسی اخیر دولت خودگردان در به اهتزاز آوردن پرچم فلسطین در سازمان ملل و همچنین حق طرح شکایت در دادگاه بین‌المللی لاهه اشاره کرد و گفت: امیدواریم کشورهای اسلامی از خواب غفلت این روزها بیدار شوند و به یاد آورند که مسلمانان مثل یک تن باید به فلسطین که عزیزترین بقعه اسلام است، کمک کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به انزوای سیاسی اسرائیل به دلیل مخالفت‌های لجوجانه نخست وزیر این رژیم با برجام در ماجرای مذاکرات هسته‌ای ایران با آمریکا و اروپا اشاره کرد و آن را فرصت مناسبی برای بیان حقانیت فلسطین به غرب دانست و گفت: اگر چه غربی‌ها که خود جاعل این رژیم جعلی هستند، اما می‌توان با مواضع اصولی سیاسی امتیازاتی علیه رژیم صهیونیستی از آنان گرفت.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش پایانی سخنان خویش با تشکر از تلاش‌های آقای صلاح زواوی در طول سالیان متمادی به عنوان سفیر فلسطین در ایران، درگذشت همسرشان را به ایشان تسلیت گفت.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    1 6
    اونی که منزوی تو و خونوادتین
    • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
      0 0
      اونی که منزوی هست تویی که سرتو مثل کبک کردی تو برف