مهر نوشت: دبیرکل حزب ندا در نامه‌ای به محمدنبی حبیبی گفت:طرح گفتگوی ملی مهمترین نیاز کشور بوده که پرهیز نیروهای سیاسی از آن منجر به ایجاد شکاف در بین نخبگان شد و قربانی آن منافع ملی کشور و حوادث تلخ سال ۸۸ بود.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای محمدنبی حبیبی

دبیرکل محترم حزب موتلفه اسلامی

با سلام و تحیت

لازم می دانم برگزاری یازدهمین کنگره حزب موتلفه اسلامی را صمیمانه به جنابعالی، منتخبین کنگره، اعضای محترم حزب و به همه افرادی که آرزوی توسعه و پیشرفت کشور را دارند تبریک و تهنیت عرض نمایم. بدون تردید توسعه همه جانبه کشور جز با احزاب حرفه ای، فراگیر و تعمیق فرهنگ حزبی در کشور امکان پذیر نیست و البته تا رسیدن به این مقصود راه درازی پیش روی احزاب ایران است .

همین طور گرامی می دارم یاد مرحوم استاد حبیب الله عسگراولادی که این روزها بیش از هر زمانی خلاء حضورشان در فضای تشنه همدلی و گفتگو بیش از پیش احساس می شود.

جناب آقای دبیرکل،

کنگره حزب موتلفه اسلامی فرصتی شد تا جنابعالی دغدغه همیشگی این حزب را برای گفتگوی ملی مطرح نمایید. بدین منظور لازم می دانم به نمایندگی از رئیس و اعضای   شورای مرکزی از این ابتکار عمل جنابعالی و حزب موتلفه اسلامی تشکر و قدردانی نمایم.

عمیقاً معتقدیم گفتگوی ملی مهمترین نیاز کشور در دهه اخیر بوده که کم توجهی و متاسفانه بعضا پرهیز نیروهای سیاسی از آن منجر به ایجاد شکاف عمیقی در بین نخبگان سیاسی شد که اولین قربانی آن منافع ملی کشور و نتیجه آن نهایتاً حوادث تلخ سال ۸۸ بود و تاثیرات منفی آن از جوانب مختلف غیرقابل انکار است. حوادثی که می توانست با گفتگو بر سر بدیهی ترین مسائل محل اختلاف در بین نخبگان در سالهای قبل، از آن پیشگیری کرد تا هزینه های سنگین به کشور و منافع ملی تحمیل نشود و زمینه برای حذف و به حاشیه راندن بسیاری از سرمایه های نظام و انقلاب فراهم نگردد.

متاسفانه در حال حاضر نیروهای سیاسی حتی در تعریف بدیهی ترین واژگان هم دچار اختلاف و تشتت هستند و این علاوه بر این که شایسته کشوری که قرار بود بر اساس       سند چشم انداز ۱۴۰۴ رتبه اول منطقه را در بسیاری از عرصه ها داشته باشد نیست، در ادامه می تواند منجر به دوری دلها و زمینه ساز سو استفاده دشمنان قسم خورده انقلاب شود.

وفاق و همدلی همه نیروهای سیاسی که در پرتو آغاز گفتگوهای ملی رخ خواهد نمود، البته ثمرات شیرینی برای ملک و مملکت خواهد داشت. به نتیجه رسیدن برجام، رفع تحریم ها و ناامیدی صهیونیستها، اعراب مرتجع و تندروهای آمریکایی در انزوای بیشتر ایران عزیز ثمره همین همدلی و همزبانی میان جریانات مختلف سیاسی کشور از یکسو و تعامل و گفتگوی موثر حاکمیت در عرصه بین الملل از سوی دیگر بوده است و تکرار و تداوم این پیروزی ها البته با انسجام ناشی از گفتگوهای ملی امکان پذیر است .

بدینوسیله ضمن قدردانی مجدد و استقبال از پیشنهاد جنابعالی، آمادگی کامل حزب ندای ایرانیان را برای محقق شدن پیشنهاد حزب موتلفه اسلامی را اعلام می نمایم. امید آن که گفتگو بر سر مسائل مهم کشور بتواند زمینه ساز وحدت و همدلی مدنظر مقام معظم رهبری در جهت تحقق منافع ملی را فراهم آورد.

با تقدیم احترام

مجید فراهانی

دبیر کل حزب ندا

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =