ظریف: دوران سیاه نمایی به پایان رسیده است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه دوران تلخ سیاه نمایی از ایران به اتمام رسیده است، گفت: حال که اجرای برجام روند قانونی خود را طی کرده است، موافقان و مخالفان برجام نیز اجازه دهند این فضا در داخل کشور شکل بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا محمد جواد ظریف امروز سه شنبه در مراسم روز ملی صادرات گفت:ما امروز شرایط جدیدی را در برابر کشور داریم ، شرایطی که نقطه پایانی بر یک دوران تلخ سیاه نمایی از ایران گذاشته است، دورانی که از ایران یک تهدید امنیتی برای جهان ساخته بودند و براساس این تهدید فضایی را شکل داده بودند که ارتباط ، گفت و گو و حمایت از ایران را دارای هزینه کرده بود.

وی خاطرنشان کرد:اصطلاح بسیار شومی که همکاری با ایران مطرح کرده بودند به عنوان «هزینه حیثیثتی همکاری با ایران»، برای هر ایرانی ایجاد خشم و نفرت از کسانی می کرد که این طرح بسیار نابجا و هراس انگاری و دشمن انگاری نظام اسلامی مبتنی بر رافت مبتنی بر تعالیم عالیه اسلام را به دنیا مطرح می کردند. امروز این تلاش رنگ باخته و برماست که از این شرایط بهترین استفاده را ببریم. 

وزیر امور خارجه اضافه کرد: در دوران تحریم و سیاه نمایی علیه ایران آنچه باعث می شد ایران نتواند در صحنه بین الملل حضور داشته باشد و کسانی که در صحنه اقتصاد مقاومتی و پیشبرد اهداف توسعه ملی پیشگام بودند وتلاش می کردند، در جهان خارج با مشکلاتی مواجه شوند ،یک فضای روانی ناحق علیه ایران بود،امروز این فضا در خارج از ایران فروریخته است.

رییس دستگاه دیپلماسی خطاب به موافقان و مخالفان گفت : از همه دوستان چه موافق و چه مخالف برجام درخواست می کنم اجازه شکل گیری فضای این کار را در کشور بدهند زیرا همه دنیا قبول کردند که ایران با عزت ، سربلندی و مقاومت توانست کار خود را پیش برد و بنده نیز امیدوارم که می توانیم با کشورهای مهم دنیا مذاکره کنیم و از آن به نتایح مورد نظر برسیم. 
رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه وقت استفاده و بهره برداری از فرصت هاست،خطاب به کسانی که با اجرای برجام مخالفت می کنند، گفت: اگر برجام نمره 5، 10،15 ،50 و یا 90 دارد ،اگر ما از آن استفاده نکنیم و ناامیدی را در مردم تزریق کنیم نمره آن صفر خواهد بود لذا بر ماست که از این فرصت بهترین استفاده را انجام دهیم. 

وی تصریح کرد:اگر می خواهیم کسی دیگر بر این کشور تحریم اعمال نکند باید امروز این فضای روانی را تبدیل به واقعیتی کنیم که دیگران آنچنان اقتصادشان با ما گره بخورد تا دیگر نتوانند با شرایط خاصی برما تحریم اعمال کنند. 
وزیر امور خارجه افزود:با استفاده از سیاستهای اقتصاد مقاومتی چنین کاری امکان پذیر است. ما در وزارت خارجه تعهد می کنیم هر کاری را که در این زمینه بتوانیم انجام خواهیم داد و در خدمت همه فعالان اقتصادی هستیم.
ظریف با اشاره به برگزاری سمینار ویژه ای با حضور سفرای ایران در همه کشورها گفت: قرار است در نیمه اول آبان سمیناری با حضور همه سفرا تشکیل دهیم و با هدف تبدیل فضای روانی پسا تحریم به یک واقعیت عینی یک روز کامل را در خدمت معاون اول و تیم اقتصادی دولت خواهیم بود. 

وی خاطرنشان کرد:سفرای ما این آمادگی را دارند که بعد از این همایش با حضور در اتاق های مختلف اقتصادی و بازرگانی جلساتی با حضور فعالان این حوزه برگزار کنند.
رییس دستگاه دیپلماسی خطاب به فعالان اقتصادی و کارآفرینان گفت: از شما تقاضا می کنم ما را در این زمینه راهنمایی کنید. 
ظریف در پایان گفت: ما در وزارت خارجه از سال اول قبول مسئولیت ملاک ارزیابی عملکرد سفرا را بر این اساس گذاشتیم که تا چه اندازه می توانند به صادرات، اقتصاد کشور و اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

52 308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =