ایسنا نوشت: با مشارکت بیش از 30 نهاد علمی و پژوهشی مرتبط، همایش ملی روش های تحلیل اطلاعات آذرماه جاری از سوی دانشکده اطلاعات وزارت اطلاعات برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی دانشکده اطلاعات در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، خاطرنشان کرد: همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات، آذرماه سال جاری و با هدف شناخت حوزه معرفتی تحلیل اطلاعات در جامعه ملی و شناخت حوزه‌های معرفتی این دانش و همچنین شناخت تحلیلگران و حوزه‌های جدید و نوپدید تحلیل اطلاعات برگزار می‌شود.

وی معرفت‌شناسی تحلیل اطلاعات، کاربرد و کاربست روش‌های تحلیل در حوزه اطلاعات و امنیت، روش‌ها و عرصه‌های نوپدید در تحلیل اطلاعات، چالش‌های تحلیل اطلاعات در جمهوری اسلامی ایران و تحلیل هوشمند را از جمله محورهای برگزاری این همایش عنوان کرد.

معاون پژوهشی دانشکده اطلاعات با بیان اینکه این دانشکده مسئولیت تربیت نیروی انسانی برای وزارت اطلاعا ت را ندارد، خاطرنشان کرد: دانشکده اطلاعات از ابتدای تأسیس خود با این هدف آغاز بکار کرده که بتواند در سطوح جامعه اطلاعاتی و امنیتی کشور نیروی انسانی مناسبی تربیت کند. در همین راستا نیز هم اکنون در این دانشکده رشته‌های مختلف اطلاعات و امنیت ملی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در حال تدریس است.

وی با بیان اینکه دانشکده اطلاعات توانسته است علم اطلاعات را به خوبی در جامعه نهادینه کند، بر لزوم توجه به موضوع تحلیل اطلاعات تأکید کرد و گفت: تحلیل اطلاعات همواره به عنوان یکی از ارکان اصلی علم اطلاعات از اهمیت اساسی برخوردار بوده است.

معاون پژوهشی دانشکده اطلاعات افزود: تحلیل اطلاعات علاوه بر اینکه با حوزه‌های مختلف علوم انسانی رابطه نزدیکی دارد، با حوزه‌های فنی و مهندسی نیز ارتباط نزدیکی برقرار می‌کند، به همین دلیل نیازمند شناختی مناسب و جامع است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات در آذر ماه سال جاری با تأکید بر اینکه این همایش با محوریت صرفاً علمی و جهت بررسی مسائل مربوط به حوزه اطلاعات و امنیت کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تا پیش از برگزاری این همایش بیش از 10 نشست تخصصی در دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و امام صادق (ع) در راستای تبیین روش‌های تحلیل اطلاعات برگزار می‌شود.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه محصولات علمی و پژوهشی و فرهنگی مرتبط با همایش در حاشیه برگزاری این همایش اشاره کرد.

دانشگاه اطلاعات به عنوان یکی از نهادهای معتبر در حوزه اطلاعات و امنیت ملی در سال 65 با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد. این دانشکده از ابتدا با هدف آموزش به جامعه اطلاعاتی و ضداطلاعاتی کشور و همچنین جامعه امنیتی کشور در رشته‌های مختلف که تماماً مختص این دانشکده است اقدام به جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کرده است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    8 0
    من به نوبه خودم به خاطرآرامش حاکم بر جامعه از نیروهای اطلاعاتی ایران واقعا متشکرم.بخصوص از زمان تصدی آقای علوی آرامش و اطمینان خاطر مردم به این وزارتخانه بیشتر شده
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    1 0
    مجاهدت خاموش مردان بی ادعا