روزنامه ایران در یادداشتی نوشت: شنیدم آقای اشتاین‌مایر در سفر به تهران ابراز تمایل کرده تا میان تهران و ریاض میانجیگری کند! و روابط ایران و عربستان سعودی را تلطیف سازد!

چندین ماه قبل را به یاد آوردم زمانی که هنوز ملک‌عبدالله در قید حیات بود و جنگ الفاظ میان تهران و ریاض سر برآورده بود. بسیاری در محافل سیاسی پیشنهاد می‌دادند که سالم‌سازی این فضای آلوده می‌تواند به دست آقای هاشمی رفسنجانی انجام پذیرد. زیرا شخصیت آقای هاشمی رفسنجانی مورد احترام بسیاری از سعودی‌هاست. در همان ایام در روزنامه‌ای خبر داده شد که آقای هاشمی رفسنجانی می‌خواهد برای انجام این کار چنین سفری انجام دهد اما شروطی دارد که بسیاری از تندروها برنمی‌تابیدند و همچنان هم به آقای هاشمی رفسنجانی نق می‌زنند و هم اینکه، صدایشان در توهین به سعودی‌ها را در جهت منافع ملی ما می‌شمارند!
لاجرم نخواستند که آقای هاشمی رفسنجانی مدیریت این کار را به دست گیرد و روابط دو کشور مهم اسلامی را تلطیف کند! اما امروز، کار به کجا رسیده است که وزیر خارجه آلمان به تهران می‌آید و از تهران راهی ریاض می‌شود و به وزیر خارجه ما می‌گوید، مایل است تا میانجیگری را برعهده گیرد و تفاهم میان دو کشور را برقرار سازد! بیشتر نمی‌نویسم الا، فاعتبروا یا اولی الابصار!
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =