+ A - سه شنبه 11 اسفند 1388 - 16:07:00 چاپ
امتیاز به مطلب 52 نفر

فریماه فرجامی: چرا ولمون نمی‌کنه این معتمد آریا؟

فرهنگ > کتاب - کارهای احمقانه بهم پیشنهاد می‌شه، کارهایی که آدم به کلفتش هم پیشنهاد نمی‌ده. بعد می‌گن تو بیا بازی کن، در حد یک زن بی‌شخصیت، بی‌شعور...خیلی بده، بشینم خونه خیلی بهتره...دلم سینما می‌خواد، دلم لک زده برم جلوی دوربین.

به گزارش خبر‌آن‌لاین، فریماه فرجامی بازیگر پیشکسوت و کهنه‌کار سینمای کشورمان در گفتگو با هفته‌نامه چلچراغ ضمن بیان برخی گلایه‌ها و انتقادها از حوزه سینما، مدیریت‌ها و چهره‌های سینمایی، نکات جالب و قابل‌تاملی نیز از روند زندگی خود گفته است. نکاتی که از تنهایی او و گمنامی‌ این‌روزهایش خبر می‌دهد.

فرجامی که به نوشته مصاحبه‌کننده زیاد حوصله میهمان و شلوغی را ندارد و اغلب تنها در خانه‌ است و شب‌ها بی‌خوابی دارد، با پرستار جوانش گذر زندگی‌می‌کند، در خصوص سینما‌ رفتن گفته است: خیلی وقت است سینما نرفته‌ام. کسی نمی‌‌آید مرا ببرد سینما. من اصلا سینما نمی‌روم همه‌اش گوشه خانه‌ام.

وقتی از او درباره تماشای فیلم در خانه پرسیده می‌شود هم می‌گوید: قرار بود برام سی‌دی و ودی‌وی‌دی بیارن، نمیارن برام...یه بار جیرانی اومد خونه ما گفت بیا بریم فیلم‌های منو ببین. دو سه ماه پیش بود...دیگه ندیدمش جیرانی رو. فیلمای خودمم رو هم ندارم، فیلم‌هام رو این و اون گرفتن و بردن. نمی‌دونم چرا پس نمی‌آرن.

بازیگر فیلم‌های «مادر» و «سرب» درباره کیمیایی هم گفته است: خیلی ساله ندیدمش...رفتیم البته سر کلاسش...به سال می‌رسه که ندیدمش. کیمیایی رو ندیدم، تقوایی رو ندیدم...

وی در مورد خودش نیز گفته است: یه سری نوشته دارم درباره زن هایی که قتل کرده‌ان. وای وای، چه قتل‌هایی. زنه شوهرش رو کشته ریخته تو قورمه‌سبزی...کلی هم فیلم گرفتم توی زندان از این زن‌های قاتل ولی نذاشتن بسازم دیگه. پدرم دراومد...

در پاسخ به پیشنهاد برای کارهای جدید گفت: کارهای احمقانه بهم پیشنهاد می‌شه، کارهایی که آدم به کلفتش هم پیشنهاد نمی‌ده. بعد می‌گن تو بیا بازی کن، در حد یک زن بی‌شخصیت، بی‌شعور...خیلی بده، بشینم خونه خیلی بهتره...دلم سینما می‌خواد، دلم لک زده برم جلوی دوربین.

در مورد پرویز پرستویی و سریال آشپزباشی هم گفت: پرویز پرستویی چند وقت پیش اومد دیدنم. وضعش خیلی خوبه، یک کاری هم بازی می‌کنه خیلی مزخرفه. آشپزباشی آخه این چیه بازی کرده؟ معتمد آریا هم بازی می‌کنه. وای...چرا ولمون نمی‌کنه این معتمد آریا؟

فریماه فرجامی در این گفتگو بارها کلمه «یادش بخیر» و برخی جملات و عبارات را تکرار کرده است. او در دهه 60 جزء ستاره‌های محبوب سینمای کشور بود که چندین سال را خارج از کشور گذراند.

نظرات 53
  • كاظمي سه شنبه 11 اسفند 1388 - 16:47:19
    41 21 پاسخ به این نظر
    اين حرفها ديگه چي بود؟نكند دچار اختلال رواني شده!
  • بدون نام سه شنبه 11 اسفند 1388 - 19:08:51
    51 39 پاسخ به این نظر
    به نظر من هم ایشون دچار مشکلات روحی -روانی شدند. خانم معتمد اریا ؛ هنرمند بی بدیلی هستند.ایشون خیلی تندروی کردند.
  • بدون نام پنجشنبه 13 اسفند 1388 - 23:19:02
    20 70 پاسخ به این نظر
    تک تک حرفاش بوی حسادت می ده.بیچاره کنج خونه دپرس شده .قبلا هم به نظرم هنرمند نبود.فقط ناز و ادا داشت.الانم جایی برای این اداها نیست.بابازی مزخرفش تو فیلم زهر عسل معلومه همین پیشنهادات هم گیرش میاد. مگه علیل و زمین گیره؟که باید ببرنش سینما.خوب خودش بره
  • حلم زاده شنبه 15 اسفند 1388 - 12:07:53
    46 17 پاسخ به این نظر
    بنظرمن هنوزهم خانم فرجامی ازبهترین هنرمندان محبوب کشورمان هستندو واقعا لازم است که ازتوانایی کم نظیرایشان دردنیای فیلم استفاده شود. متاسفانه غالبا دعوت به بازیگری براساس تبلیغات صورت میگیرد.نظرایشان درباره خانم معتمدآریا بخاطر افراط دربکارگیری برخی هنرمندان است نه جسارت به ایشان وآگاهان هم میدانندکه نکته درستی است.ازکسانی که کامنت میگذارند واز مدیریت سایت تقاضا میکنم حرمت بزرگان وپیشکسوتان رانگهدارند. باتشکر
    • بدون نام سه شنبه 12 مهر 1390 - 16:53:05
      24 9
      نظر شما در مورد بعضي از بازيگرا كه ديگه به شكل افراطي دارن بازي ميكنن و تكراري شدن درسته اما در مورد خانم معتمد آريا كه هيچ وقت بازيشون تجاري نيست و تكراري نيستن يا مثال ديگرش آقاي شهاب حسيني صدق نميكنه ! به نظرم خانم فرجامي براي نگه داشتن جايگاهشون بايد خودش رو اصلاح كنن اگر چه كمي دير شده ! چرا پيشنهادات سبك و بي ارزش به ايشون ميشه خودشون جوابشو بهتر ميدونن
    • آوا چهارشنبه 13 مهر 1390 - 02:33:56
      4 8
      موافقم
  • اکرم شنبه 15 اسفند 1388 - 21:07:19
    17 18 پاسخ به این نظر
    بنده خدا قبلا" هم دچار اختلال روانی شده بود البته برای مدت کوتاهی . فکر میکنم ادامه همون بیکاریش باشه .خدهمه مریضا رونجات ده وهیچکی راتنها نگذاره.
  • پريسا سه شنبه 18 اسفند 1388 - 10:57:47
    37 4 پاسخ به این نظر
    بايد به پيشكسوتها احترام نهاد.
  • حامد جمعه 27 فروردین 1389 - 19:41:55
    13 17 پاسخ به این نظر
    به نظر میرسه که ایشان مشکل روانی دارند، انشاء الله که زودتر خوب بشن
  • راحله شنبه 4 اردیبهشت 1389 - 12:35:59
    37 12 پاسخ به این نظر
    درود بر فريماه عزيز، من فريماه و از نزديك ديدم اصلاً رواني نيست ايشون فقط حقيقت رو ميگن. دوستت دارم فريماه ، سينما در شان شما نيست. خيلي هم حالشون خوبه فقط زياد ميدونن.
  • نفس یکشنبه 12 اردیبهشت 1389 - 11:18:20
    23 5 پاسخ به این نظر
    خيلي خوبه كه همتون جانب ادب رو نگه‌داريد هر چرندي كه به ذهن خرابتون ميرسه‌رو نگيد. هرچه كه باشند از پيشكسوتها هستند و احترامشون واجبه اونايي كه ادعاي هنر ميكنند و در مورد بازيشون نظر ميدن خوبه برن فيلم مادر رو يه بار ديگه ببينن
  • بنيامين جمعه 21 آبان 1389 - 16:03:58
    23 5 پاسخ به این نظر
    بدبختانه تو ايران اكر كسي حقيقت رو بكه وبيشتر از بقيه منحصر به فرد و تو كارش موفق باشه بهش توهين مي كنن خانم فرجامي هنرمندي فوق العاده بااحساس وبا بازي قوي هستندكه شايسته بازي درفيلم هاي خارجي هستند نه سينماي ايران من به جرات لقب مريل استريب سينماي ايران رو به خانم فرجامي مي دهم
  • آملی شنبه 29 آبان 1389 - 03:04:07
    21 0 پاسخ به این نظر
    فریماه فرجامی بهترین بازیگر زن ایران نبود آما دارای ویژگی های منحصر به فردی بود که ایشان را از سایرین متمایز میکرد اما متاسفانه مانند خیلی دیگر از استعدادهای ایران فرصت چندانی برای ارائه توانائی های خود پیدا نکرد و فراموش شد اما ما بازیهای بی نظیر ایشان مانند فیلم پرده آخر را فراموش نخواهیم کرد
  • بدون نام چهارشنبه 17 آذر 1389 - 18:46:54
    17 1 پاسخ به این نظر
    نمیدونم الآن ایشون در چه وضعیتی هستن ولی کارهای ایشون رو واقعا دوست دارم هنرمندانه بازی میکردن
  • مانی سه شنبه 23 آذر 1389 - 18:57:31
    22 10 پاسخ به این نظر
    خوب نتیجه انقلاب قرهنگی همین شد که می بینید هنر مرد و هنرمند به سوگ نشست.
  • بماند جمعه 26 آذر 1389 - 20:53:46
    16 0 پاسخ به این نظر
    هیچوقت بازی بی بدیلش را در پرده آخر ،سرب و مادر فراموش نمیکنم.چرا بعضیها قدر خودشان را نمیدانند؟!!!! او در دوره ای از سینمای ایران یک ستاره زیبا بود که سینمای ایران ستاره زیبا نمیخواست،ولی الان کمی به دور و برتون نگاه کنید!! بدشانسی یک ستاره که هنرمند هم بود یعنی همین!!
  • بدون نام جمعه 10 دی 1389 - 10:57:20
    6 15 پاسخ به این نظر
    خدا شفا بده...
  • بدون نام یکشنبه 12 دی 1389 - 17:17:23
    19 6 پاسخ به این نظر
    فریماه فرجامی همیشه معرکه بوده و هست .کسانی هم که به خاطر طرفداری از معتمد اریا به ایشون بی احترامی میکنن باید از خودشون خجالت بکشند.
  • بدون نام یکشنبه 12 دی 1389 - 18:03:52
    17 4 پاسخ به این نظر
    مناسفانه یکی از معایب بزرگ خبر آنلاین ثبت کامنتهایی است که به دیگران توهین می شود. ضمنا خانم فرجامی واقعا هنرمند بزرگی هستند.من عاشق بازی ایشان در فیلم بی پناه هستم که فیلم معروفی هم نیست.
  • کامران ( ترکیه ) جمعه 17 دی 1389 - 05:05:04
    14 8 پاسخ به این نظر
    فریماه فرجام جادوی سینمای ایران بوده و تا ابد هم خواهد بود به گول معروف:قدر گهر را گهری داندو.... باید از فرجام بیشتر از اینا حرف زد چی شد که قبلنا ستاره بود ولی الان حسود یا پریشان روان شده خجالت بکشید چون هیچوقت کسی پیدا نخواهد شد جای جادوی سینمای ایران را بگیره
  • علی شنبه 9 بهمن 1389 - 14:34:35
    13 3 پاسخ به این نظر
    خانوم فرجامی ودوره بازیگریشون رو بیشتر هم نسل های من بخاطر میرند...فوق العاده بود...بدون شک فریماه فرجامی و سوسن تسلیمی بزرگترین هنرپیشه های تاریخ سینمای بعد انقلاب بوده وهستند....اما افسوس که این (...)انسان رو تا مرز سقوط پایین می کشه...امیدوارم این بانوی بزرگ سینما سلامتیشونو بدست بیارند و دوباره در سینما ببینیمشون......
  • مهرداد دوشنبه 11 بهمن 1389 - 09:52:33
    9 2 پاسخ به این نظر
    به من احترام به هنر مند لازم است بخصوص یک هنرمند محبوب و دوست داشتنی مثل خانم فرجامی . اینجانب به نوبه خود احترام بسیار برای ایشان قائلم و توقع دارم همه هنرمندان کشور عزیزمان حرمت پیشکسوت خود را در هرشرایطی نگه دارند .
  • مریم دوشنبه 11 بهمن 1389 - 21:56:12
    14 1 پاسخ به این نظر
    تو یه همچین شرایطی نباید باهاشون مصاحبه میکردن.از شرایط روانیشون سوءاستفاده میکنن.با یه همچین شرایطی کسی انتظاری از خانوم فرجامی نداره.
  • حسین سه شنبه 12 بهمن 1389 - 06:35:41
    14 1 پاسخ به این نظر
    آقای خبرآنلاین عزیز واقعا فکر می کنی که درس اخلاقی دادی با انتشار این خبر.... خانم فرجامی خطری برای شما یا نسل با بصیرت داره؟؟؟ متاسفم
  • بدون نام سه شنبه 12 بهمن 1389 - 12:41:38
    4 6 پاسخ به این نظر
    akhe as in hame harfi ke zade baiad daghighan un harfesh raje be khanume motamed aria ke kheily ham bi rabt budaro TITRE maghale ghar bedid VAGHEAN KE!
  • خودم چهارشنبه 13 بهمن 1389 - 15:57:19
    30 2 پاسخ به این نظر
    نباید از ایشون تو این شرایط روحی و روانی سخنی چاپ یا منتشر بشه.نباید چهره ایشون رو خراب میکردید.اییشون جژء هنرمندان خوب ما بودند.متاسفم براتون. نباید این خبررو چاپ میکردید.ای نفرین بر این زمونه نا انصاف
  • عبدی چهارشنبه 13 بهمن 1389 - 23:00:08
    14 1 پاسخ به این نظر
    خاک بر سر ما با این روزنامه و این تلویزیون که برای پیشبرد اهداف خودش حاضر به قربانی کردن هرچیز و هر کسی هست...هنرمند و هنر بازیچه دست بی هنران شده...
  • شیلا پنجشنبه 14 بهمن 1389 - 09:24:54
    17 7 پاسخ به این نظر
    پدر اعتیاد بسوزه
  • مهران پنجشنبه 14 بهمن 1389 - 15:13:29
    17 0 پاسخ به این نظر
    فریماه فرجامی جزء افتخارات هنر این کشور است مگر ما چند هنرمند چون جمشید هاشم پور ، ابولفضل پورعرب و خانم فرجامی را داریم ایکاش مسئولین شرایط بهتری برای تمامی هنرمندان مهیا میکردند .
  • روژان پنجشنبه 14 بهمن 1389 - 16:36:32
    25 1 پاسخ به این نظر
    واقعا خانوم فرجامی از بهترین ها بوده و قابل احترام... اما مصاحبه در این شرایط از ایشون خیلی بی انصافیه در حقیقت بی احترامی به خود خانوم فرجامی و بی احترامی به هنرمندان دیگه ای مثل خانوم معتمداریا .. خانوم معتمداریا همیشه از بهترینها بودن اما پخش مصاحبه برنامه هفت در صدا و سیما یک سواستفاده غیر اخلاقی از خانوم فرجامی بود و تخریب چهره ای هنری و اجتماعی بانو معتمداریا .. خداوند به هر دوشون سلامتی بده
  • ت جمعه 15 بهمن 1389 - 23:36:05
    13 0 پاسخ به این نظر
    شما بیشتر محناج دعایید تا خانم فرجامی
  • اشو زرتشت جمعه 15 بهمن 1389 - 23:42:58
    21 0 پاسخ به این نظر
    هرگز بازی خانم فریماه فرجامی در فیلم مادر را فراموش نمیکنم همون طور که بازی خانم فاطمه معتمدآریا را در فیلم گیلانه فراموش نمیکنم...دو چهره محبوب سینما را در یک برنامه سخیف (برنامه 7) در مقابل هم و برضد هم نشان دادن کار درستی نیست.بنازم به غیرت امین تارخ...بنازم به غیرتش.
  • ایرانی شنبه 16 بهمن 1389 - 02:03:31
    15 2 پاسخ به این نظر
    ما ایرانیهای ضعیف کش که هیچ چیزی از انسانیت برامون نمونده فقط ادعا داریم از ایرانی بودن هیچ چیزی برامون نمونده از مسلمانی که دیگر هیج ...
  • مسعود شنبه 16 بهمن 1389 - 08:16:31
    29 0 پاسخ به این نظر
    فکر میکنم یه دلیل جرات یه رسانه آلوده به توهین علنی به دو هنرمند مردمی میتونه بی تفاوتی ما به پخش چنین صحنه هایی هم باشه.
  • رعنا شنبه 16 بهمن 1389 - 10:44:50
    12 1 پاسخ به این نظر
    هرکسی درشرایط ایشون ممکنه اینطورصحبت کنن امانمیشه گفت مشکل روانی دارندماهم دوست نداریم فراموش بشیم.هم خانم فرجامی وهم خانم معتمدآریاازبازیگران خانم فوق العاده سینمای ایران هستندبه هیچ کدومشون نباید اهانت کرد.
  • یاسر شنبه 16 بهمن 1389 - 11:43:03
    8 0 پاسخ به این نظر
    ...خدا رو خوش نمیاد آبروشو ببریم...
  • میثم دوشنبه 18 بهمن 1389 - 14:24:18
    12 0 پاسخ به این نظر
    وقتی خانم فریماه فرجامی رو 2 شب پیش تو برنامه 7 دیدم برا یه لحظه شوکه شدم که این همون بازیگر زن محبوب سینمای ایرانه ؟ من خانم فرجامی رو تو این بیماریش مقصر میدونم ولی انسان جایز الخطاست . امیدوارم هر چه زودتر بهبودیشو به دست بیاره وبرگرده به دنیای سینما ، براش دعا میکنم.
  • بدون نام دوشنبه 18 بهمن 1389 - 15:34:10
    11 3 پاسخ به این نظر
    واقعا متاسفم اقای جیرانی شخصیت خود تو نشون دادی .واقعا که
  • بدون نام سه شنبه 19 بهمن 1389 - 13:24:16
    16 2 پاسخ به این نظر
    این فیلم باعث تامل و تاسف بود. اما به نظر من صداوسیما با سوء استفاده از خانم فرجامی قصد تخریب خانم معتمد آریا رو دداشت.
  • اخسان شنبه 23 بهمن 1389 - 22:40:55
    11 1 پاسخ به این نظر
    برنامه هفت با پخش تصاوير رقت بار از هرمندي قديمي افكار گذشته نسلي قديمي رو بطور گزنده اي تحت تاثير قرار داد. تنها نكته قابل تامل كه از شدت برخورندگي اين رفتار غير حرفه اي هاست، واكنش امين تارخ در اين شوي زنده تلويزيوني بود كه نشان از روح آزاد هنرمندان واقعي داره. بحث اصلا بر سر موضوع خانم فرجامي نيست و هر چه هست مشي سياسي افرادی چون جيراني است كه از هيچ عملي در جهت القاي انديشه شون فروگذاري نميكنند.
  • همه ی ما مقصریم سه شنبه 3 اسفند 1389 - 15:10:42
    10 3 پاسخ به این نظر
    این مصاحبه که به اجبار نبوده...با رضایت خود فریماه فرجامی ورغبتش به پخش مصاحبه اتفاق افتاده..همه ی شماهایی که معتقدید نبایدپخش می کردن همون هایی هستید که سانسور وپرده پوشی رو متهم می کنید...باید بپذیریم که این تصویر الان ستاره ی دهه ی 60 ایران....و همه ی ما مقصریم در به وجود اومدن این تصویر...
  • اشکان چهارشنبه 18 اسفند 1389 - 12:11:55
    8 7 پاسخ به این نظر
    حالم بده از این بی خردی حالم خوش نیست از این کینه و حسد حالم بهم میخوره از این جیرانی حالم خوش میشه با اسم امین تارخ
  • ونوس جمعه 12 فروردین 1390 - 01:55:48
    9 5 پاسخ به این نظر
    خانم معتمد اریا بازیگری خنثی هست بازیشم بد نیست حتما دوستدارانی داره خانم فرجامی بازیش خوب بود ولی به هر حال به هر کسی یه نقشی میاد دلیل نمیشه که شخصیتش هم همون جوری باشه فقط باید از پس کارش بربیاد
  • ali سه شنبه 23 فروردین 1390 - 10:50:30
    4 5 پاسخ به این نظر
    والا ایشون دچار فشار روانی شدیدی هستن که این حرفهارو میزنن بله وقتی آدم مدت طولانی تو خودش باشه و در تنهائی بسر ببر همینه دیگه ایشون دیگه از مشکلات بازیگران خبر ندارن خانم معتمد آریا این هنرمند خوب ودوست داشتنی که با بازیشون در نقشهای مختلف نشون دادن که بازیگر توانائی هستن حیف که ایچنین مورد توهین قرار بگیرن
  • . جمعه 2 اردیبهشت 1390 - 14:51:27
    9 15 پاسخ به این نظر
    اولا کسایی که به فرجامی میگن بیمار روانی خودشون از همه بدترن.راست میگه دیگه آشپز باشی هم شد فیلم با اون عتیقه ها... معتمدآریا هم بهتره بره صدای گل باقالی خانم رو در بیاره.
  • عرب سه شنبه 28 تیر 1390 - 17:32:06
    11 1 پاسخ به این نظر
    چرا سریال پاییز صحرای فرجامی برای جوانها واجب است را بخش نمی کنند
  • بدون نام سه شنبه 1 شهریور 1390 - 19:40:36
    15 0 پاسخ به این نظر
    خوب هرکی نظر خودش رو بگه!!! این فحش ها چیه به هم میدین.! مثلا دارید راجع به مسائل هنری و فرهنگی بحث میکنید آخه!!!!!!!!
  • فدی چهارشنبه 27 مهر 1390 - 22:01:51
    12 0 پاسخ به این نظر
    وای وای بر کسانی که برای خراب کردن کسی که انگه سیاسی خورده (معتمد آریا)یکی دیگه که سالهاس بیماره و همه میدونن(فرجامی) رو ازش سو استفاده کردن و آوردن تا اون یکی رو خراب کنه. چرا تا حالا کسی از فرجامی یاد نمیکرد و حالا یاد ایشون افتادند وای بر شما داد از شما !
  • بابک شنبه 7 آبان 1390 - 13:21:40
    6 12 پاسخ به این نظر
    به نظر من ایشون ببیماری شدید روانی شدیدی دارند و احتیاج به یک طبیب ماهر جهت درمانشون دارند وگرنه چه کسی از خوب بودن و هنر بانو معتمد آریا خبر ندارد البته صدا و سیما در سالهای گذشته نشان داده برای تخریب چهره ها دست به چه حربه های کثیفی نمی زند
  • همراه شنبه 20 اسفند 1390 - 15:49:19
    18 1 پاسخ به این نظر
    حیف خانم فرجامی قدر خودش را ندانست.هنرمندی بینظیر و دوست داشتنی بود.پرده آخر و مادر رو به یاد میارم.اما خانم معتمد آریا نیز بسیار هنرمندند.گیلانه اش فوقالعاده بود.هردو به سلامت باشند.
  • سعيد شنبه 17 تیر 1391 - 08:50:53
    16 2 پاسخ به این نظر
    اوني كه گفت خانم فرجامي فقط نازو ادا داشت اصلا فهميد چي گفت؟ واقعا تو چندتا فيلم ازون ديدي؟ چقدر كاراشو پيگيري ميكردي و چي از الانش ميدوني؟
  • مظفر یکشنبه 23 مهر 1391 - 11:52:53
    11 0 پاسخ به این نظر
    خانم فریماه فرجامی رابایددرفیلم تیغ وابریشم دید کمترکسی ازپس این نقش بااین بازی زیبابرمیاید اوهنرمندی واقعی باروحیه ای حساس بود که تحمل برخی ناملایمات را نمیاورد ازاوبایدبه نیکی یادکرد وارزوکرد پس ازبهبودی بازدرجلودوربین حاضرشود
  • مهسا چهارشنبه 26 شهریور 1393 - 08:07:20
    0 0 پاسخ به این نظر
    خانم فرجامی هرمند خیلی ارزنده ای هستن و هنوز قابل احترام
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.