مرور اخبار اجتماعی دوشنبه 12 اسفند

بنا به گفته محمود رضاییان، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) به متوفیان مرگ مغزی که اعضای بدنشان پیش از فوت اهدا ‌شود،‌ قبر رایگان تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایسنا وی با اشاره به این که رعایت شئون بازماندگان اهداکننده عضو و احترام به عمل انسانی که این افراد انجام داده‌اند، ما را به این کار ترغیب کرد، افزوده‌ در صورتی که این پیشنهاد به صورت مصوبه درآید، تاثیرات مثبتی در پی داشته و تبلیغی برای این حرکت انسان‌دوستانه نیز در جامعه محسوب می‌شود.

درباره نمایشگاه‌های بهاره امسال
نمایشگا‌ه‌های بهاره که طی این چند سال مشتریان خاص خود را پیدا کرده‌اند امسال هم در همان محل‌های سال قبل برگزار می‌شوند.

 مرتضی تمدن استاندار تهران در گفتگو با ایسنا با بیان این مطلب که 23 نمایشگاه در استان تهران برای عرضه اقلام اساسی مردم در شب عید از دهم اسفند ماه شروع به کار کرده‌اند، اظهار کرده قیمت اقلام توسط اصناف به فروشندگان اعلام و توسط سازمان بازرگانی استان نیز کنترل می‌شود.

حقوق شهروندی کودکان؟!!
به گفته یک استاد دانشگاه استکهلم، کودکان در ایران از حقوق شهروندی برخوردار نیستند.

به گزارش ایلنا، حاج قاسمی با بیان این که حقوق شهروندی کودکان در دولت‌های رفاه رعایت شده به طوری که کودک در این کشورها شهروند محسوب می‌شود گفته تمام هزینه‌های کودکان از مهدکودک تا دانشگاه و آموزش‌ و بهداشت بر عهده دولت‌هاست و دولت تمام امکانات را برای زندگی کودک در خانواده فراهم می‌کند اما در ایران هنوز نیاز به کودک احساس نمی‌شود، کودک سربار جامعه و خانواده است و از هیچ حقوق شهروندی برخوردار نیست.

برخورد می‌شود
از این پس استخدام فروشنده مرد در فروشگاه‌‏های عرضه ‌‏کننده لباس بانوان ممنوع است.

به گزارش ایلنا، سردار عزیز‌‏الله رجب‌‏زاده رئیس پلیس نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان این که از این پس از حضور فروشندگان مرد در فروشگاه‌‏های عرضه لباس زنانه جلوگیری به عمل می‌‏آید و صرفاً‌ باید صندوق‌‏دار مرد باشد و بقیه کارکنان باید زن باشند گفته همین‌‏طور با افرادی که وضعیت ظاهری مناسبی ندارند و به نوعی خارج از عرف هستند به طور مثال فروشندگان پوشاک و حتی خریداران به شدت برخورد قانونی می‌‏شود.

چین و قانون جدید لباس پوشیدن
مطابق قوانین جدید در شهرهای مرکزی کشور چین پوشیدن لباس‌های اسپرت و غیررسمی و با رنگ‌های روشن برای کارکنان دولت ممنوع اعلام شد.

 به گزارش مهر و به نقل از رویترز، در عین حال کارمندان باید کاملاً مرتب بوده و حتی مدل و آرایش مویشان نیز به سبک ساده و آراسته باشد و استفاده از انواع مدل‌های شلوغ و غیرعادی برای کارمندان ممنوع است.

مقامات قانونگذار اعلام کرده‌اند قانون اخیر به منزله ارتقای تصویر کارمندان دولت و مرتب بودن آنها تصویب شده است.

 ×××

× محمد علی حیاتی، مخبر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حذف کنکور در دستور کار مجلس نیست گفته آزمون سراسری در جای خودش قرار دارد و فقط شیوه آن تغییر می‌کند. به گفته او فعالیت معلمان و دانش‌آموزان در آموزش و پرورش با حذف کنکور به حاشیه کشیده می‌شود. / فارس

× بیش از یک میلیون نهال مثمر و غیر مثمر در هفته درختکاری در 130 بوستان شهر تهران به صورت رایگان توزیع می شود. / ایرنا

 × دکتر پریدخت سیمین داوری، دبیر علمی دومین همایش قلب کودکان ایران با اعلام این که با ازدواج‌های فامیلی و انتقال ژن معیوب احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی مادرزادی افزایش می‌یابد گفته عوامل محیطی همچون آلودگی هوا، مواجهه با دود سیگار، اشعه ایکس و مصرف بی‌رویه دارو در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه اول بارداری نیز احتمال ابتلای جنین به بیماری‌های مادرزادی قلبی را بالا می‌برد / فارس

× تفاهمنامه طرح اتصال مدارس به شبکه ملی اینترنت بین وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد. / فارس

× بنا بر تصمیم مسوولان عالی قضایی، شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم به موجب برنامه‌ پنجم توسعه تشکیل خواهد شد. / ایسنا

× فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح انضباط اجتماعی گفته در راستای تداوم طرح انضباط اجتماعی و به منظور کاهش حضور پلیس، از دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک برای جریمه رانندگانی که در مکان‌های ممنوع توقف می‌کنند، استفاده می‌شود. / فارس

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین MY ۱۲:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۳
    0 0
    با سلام باید به این پیشنهاد مدیر عامل احسنت گفت چون ایشان هنوز نه معنی تبلیغات را فهمیده اند و نه معنی حرکت انسان دوستانه را . البته در شرایط فعلی بیشتر از این هم نمی توان توقع داشت. امیدوارم دوستان کاریکاتوریست روی این پیشنهاد کار کنند.