واحد مرکزی خبر نوشت: القدس العربی به نقل از همسر جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق ، نوشت : مسعود بارزانی رئیس کنونی منطقه کردستان عراق «صدام دوم» است زیرا به گونه ای رفتار می کند که این منطقه ، ارثیه او و خانواده اش است.

پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن در شماره امروز خود در گزارشی از سلیمانیه عراق نوشت: سخنان همسر جلال طالبانی ، نشانه هایی جدید از میزان اختلافات میان احزاب کرد عراق است.

رسانه های کرد به نقل از منبع نزدیک به خانواده طالبانی نوشتند:«همسر طالبانی در دیدار با مسئولان جنبش تغییر و گروهی از شرکت کنندگان در تظاهرات اخیر در منطقه کردستان عراق افزود بارزانی به سرنوشت مردم کردستان اهمیتی نمی دهد.
این در حالی است که کوسرت رسول معاون رئیس اتحاد میهنی کردستان ، خواستار برگزاری نشستی فوری به منظور دستیابی به راه حل هایی برای حل بحران در منطقه کرستان شد.

رسول با اشاره به اینکه کردستان به کسی اجازه تشدید و تعمیق بحران را در این منطقه نخواهد داد ، گفت: نباید مساله تاخیر در پراخت حقوق کارمندان را که علت مستقیم تظاهرات اخیر بوده ، به مساله ریاست منطقه کردستان، ربط داد.

جنبش تغییر، بارزانی را فاقد مشروعیت دانست و اقدامات و تصمیمات درباره اخراج وزرای این جنبش از دولت و جلوگیری از ورود رئیس پارلمان کرستان به اربیل را به منزله کودتای نظامی توصیف کرد.
این در حالی است که نیچروان بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان در پاسخ به این مساله گفت: گروهی غیر مسئول در صدد منهدم کردن ساختار منطقه (کردستان) بودند .
وی تاکید کرد: هفته های آینده ، شاهد آغاز مرحله دوم فعالیت کابینه منطقه کردستان پس از اخراج وزرای جنبش تغییر از دولت هستیم.
از سوی دیگر سروه عبد الواحد نماینده جنبش تغییر در پارلمان، از وجود اسنادی خبر داد که موید آن است که حزب دمکرات کردستان در متشنج کردن اوضاع کنونی در منطقه برای باقی ماندن بارزانی در منصب خود ، منافعی دارد.
عبد الواحد در گفتگویی تلویزیونی گفت:«ما اسنادی داریم که ثابت می کند حزب دمکرات کردستان در متشنج کردن اوضاع در کردستان برای ادامه فعالیت بارزانی به عنوان رئیس منطقه کردستان ، منافعی دارد.
وی این حزب را به «بهره برداری از مساله تاخیر در حقوق کارمندان ، برای اعمال فشار بر برخی طرف های سیاسی به منظور موافقت با باقی ماندن بارزانی در سمت خود» متهم کرد.
عبد الواحد افزود:«کارکنان منطقه کردستان برای چهارمین ماه پی در پی حقوق خود را دریافت نکردند این در حالی است که دولت کردستان اقدام به فروش نفت وامضای توافقنامه با شرکت های جهانی می کند.
وی تصریح کرد: درآمدهای این منطقه از فروش نفت در مدت دو ماه ، هشتصد و پنجاه میلیون دلار بوده است.
القدس العربی نوشت: از سوی دیگر منابع کرد و عربی در استان سلیمانیه یکشنبه اعلام کردند:«معلمان، شهرهای سلیمانیه، حلبچه، کفری وکلار برای هفدهمین روز متوالی به تظاهرات مسالمت آمیز خود ادامه دادند و خواستار پرداخت حقوق کارمندان و نیروهای پیشمرگه و اجرای اصلاحات شدند.
این در حالی است که اداره تعلیم و تربیت سلیمانیه از معلمان خواسته بود که به مدارس بازگردند و کارشان را ادامه دهند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =