۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸

ایرنا نوشت: پایگاه خبری امارات 71 روز دوشنبه نوشت: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر بطور ناگهانی سفرش به روسیه را در اعتراض به عملیات نظامی این کشور علیه تروریست ها در سوریه لغو کرد.

این پایگاه خبری به نقل از الکساندر بوخانف نویسنده و تحلیل گر روسی در پایگاه اینترنتی راسنوفوسیتی روسیه افزود: امیر قطر قرار بود اکنون در مسکو باشد که بطور ناگهانی این سفر را در اقدامی اعتراضی علیه روسیه لغو کرده است.

براساس این گزارش این اقدام امیر قطر در هماهنگی با کشورهای عربی خلیج فارس از جمله عربستان صورت گرفته که از اقدام روسیه در حمله به گروه های تروریستی در سوریه خشمناک هستند.

بوخانوف در پاسخ به این سوال که آیا در سفر اخیرش به دوحه سیاست مداران و تحلیل گران قطر با رضایت خاطر با وی ارتباط برقرار کردند یا خیر، اظهار داشت: نه کاملا؛ این تماس ها و ارتباط ها توسط افراد میانجی انجام می شد و موضع قطری ها در مسائل منطقه ای متناقض بود.

عربستان، قطر و امارات از جمله کشورهایی هستند که بیشترین کمک مالی و تسلیحاتی و سیاسی را از گروههای تروریستی داعش و القاعده مخصوصا در سوریه کرده اند و بیش از 60 هزار خودروی تویوتا را همراه با انواع تسلیحات نظامی در اختیار این گروهها قرار داده اند.
روسیه هشتم مهرماه بنا به درخواست دولت سوریه و پس از اخذ مجوز پارلمانی، عملیات بمباران مواضع تروریست ها در سوریه را با 50 فروند جنگنده بمب افکن سوخو، بالگردهای می 24 و موشکباری از دریای خزر آغاز کرد که تاکنون صدها نفر از تروریست ها کشته شده و دهها پایگاه عملیاتی آنها نیز منهدم شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =