ایرنا نوشت: سخنگوی پنتاگون روز یکشنبه خبر هلاکت «سنافی النصر» سرکرده گروه تروریستی «خوراسان» در حمله هوایی ائتلاف ضد داعش در سوریه را تایید کرد.

پنتاگون با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سرکرده گروه خوراسان تبعه کشورعربستان بود که مسوولیت سفر تروریست های تازه جذب شده به این گروه را از پاکستان به سوریه از راه ترکیه برعهده داشت و همچنین نقش مهمی درحمایت مالی از گروه خوراسان ایفا می کرد.

سخنگوی پنتاگون گفت: النصر در زمینه هدایت وجوهات مالی و اعزام نیرو برای القاعده تجربه دیرینه ای داشت.
وی این وجوهات را از طرف های اهدا کننده درمنطقه خلیج فارس به عراق منتقل می کرد و به دست سرکردگان القاعده در سوریه می رساند.

پنتاگون در ادامه خبر داد که النصر تا قبل از برعهده گرفتن مسوولیت تامین مالی گروه خوراسان در سال 2012 و نقل مکان به سوریه در سال 2013، برای گروه القاعده کار می کرد.

وی پنجمین سرکرده ارشد گروه خوراسان بود که طی 4 ماه گذشته به هلاکت رسیدند.
در همین حال، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در این خصوص گفت: این عملیات، برنامه گروه خوراسان برای حمله به آمریکا و متحدان ما را نقش بر آب و یک بار دیگر ثابت کرد کسانی که درصدد ضربه به ما هستند، دور از دسترس ما نیستند.
پیشتر نیز وزارت دفاع آمریکا از نابودی گروه تروریستی موسوم به 'خوراسان' که از سوریه به عنوان پایگاهی برای آموزش تروریست های غربی و اروپایی برای اقدامات تروریستی استفاده می کرد، خبر داد.

'جان کربی' سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده بود که 'محسن الفضلی' سرکرده گروه تروریستی موسوم به 'خوراسان' درسوریه ( یکی از شاخه های گروه تروریستی 'جبهه النصره' در سوریه) به همراه خانواده اش در جریان حملات جنگنده های آمریکا و ائتلاف در اوایل مهرماه جاری به هلاکت رسید.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =