لاریجانی:این آشفتگی فعلی در منطقه حتی بعد از جنگ جهانی دوم هم وجود نداشت

رئیس مجلس گفت: لبنان کشوری کوچک اما مهم است و توانست در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد و این یک سرمایه بزرگ برای لبنان است.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 26 مهرماه در دیدار با «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان و هیئت همراه، گفت: لبنان کشور دوست و همسایه ما است و این دوستی و مودت بین دو کشور پایدار خواهد بود.

رئیس مجلس افزود: لبنان کشوری کوچک اما مهم است و توانست در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد و این یک سرمایه بزرگ برای لبنان است.

وی تصریح کرد: خیلی از کشورها در منطقه هستند که از وسعت، جمعیت و امکانات بیشتری برخوردارند اما نتوانسته اند نقش مهمی در منطقه داشته باشند و تأثیرگذار نیستند.

لاریجانی ضمن اشاره به شیطنت های برخی از کشورها در جهت بر هم زدن اوضاع داخلی لبنان، اظهار داشت: متاسفانه ما گرفتار رفتارهای سوء در منطقه شده ایم که این مسئله امنیت را در این حوزه بر هم زده است و این آشفتگی امنیتی فعلی حتی در بعد از جنگ جهانی دوم وجود نداشته است.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: دولت لبنان و جریان مقاومت توانست دشمنان را از آن کشور خارج کند و درگیری‌ها را به خارج مرزها بکشاند که این موفقیت بزرگی است.

وی با اشاره به ائتلاف صورت گرفته علیه مبارزه با جریانات تروریستی، تصریح کرد: نتیجه این ائتلاف هنوز مثبت نبوده و آن اقداماتی که از آن انتظار می رود تا کنون صورت نپذیرفته است.

رئیس مجلس در پایان ضمن آرزوی پیروزی و موفقیت کشور لبنان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار کشور دوست خود خواهد ماند و تا جایی که بتوانیم به حل بحران های داخلی شما کمک خواهیم کرد.

همچنین وزیر امور خارجه لبنان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، گفت: دو کشور ایران و لبنان اندیشه های مشترک بسیاری دارند و ما می‌توانیم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

جبران باسیل افزود: ایران در جهت حل بحران های منطقه ای ظرفیت بالا و موثری از خود نشان داد و دولت لبنان همیشه سپاسگزار ایران خواهد بود.

وی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت به سرانجام رسیدن گفت وگوهای هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5 افزود: ایران با صلابت توانست از ارزش ها و دستاوردهای خود حفاظت نماید و قطعا دستاوردهای شما در مسئله هسته ای می تواند به رشد اقتصادی شما کمک نماید و به نتیجه رسیدن این گفت وگوها دریچه های جدیدی بر روی کشور شما می گشاید.

وزیر امور خارجه لبنان تأکید کرد: لبنان در کنار کشور دوست خود ایران توانسته در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد و به مبارزات خود ادامه دهد و همه این مبارزات مرهون حمایت های شما است.

وی گفت: اتحادیه اروپا هم باید نقش مثبت و قوی تر در حل بحران های منطقه داشته باشد و ما امیدواریم که بتوانیم غربی ها را مجاب نماییم که گسترش ناامنی در منطقه برای هیچ کشوری سود نخواهد داشت و آشفتگی های به وجود آمده به ضرر همه خواهد بود.

جبران باسیل در پایان ابراز امیدواری کرد که همه کشورها مانند جمهوری اسلامی ایران در جهت مبارزه با جریان های تروریستی و مبارزه با داعش تلاش کنند و همه شاهد برقراری صلح و امنیت در منطقه و کل جهان باشیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =