پس از توافق هسته ای و تایید برجام در ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا، یکی از پر اقبال ترین بخش ها برای آن ور آبی‌ها، سفر به ایران است. رسانه های مختلفی تاکنون پیشنهادهای متعددی برای سفر به ایران به مخاطبانشان داده اند.

نیو صدر: روزنامه انگلیسی تلگراف برای مسافرت به ایران توری 12 روز به ترتیب داده که قیمت آن نفری 3150 پوند است؛ تقریبا روزی یک میلیون تومان.

پیشنهاد می کنیم از یکی از مرموزترین و فریبنده ترین کشور های دنیا، یعنی ایران بازدید کنید. پس از توافقات هسته ای ایران در های کشورش را برای بسیاری از توریست ها باز کرده است همچنین با لغو کردن هشدار سفر به ایران توسط وزارت امور خارجه ی انگلیس به مخاطبان جدید این فرصت را می دهد که از کشوری که از لحاظ تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است بازدید کنند. الان وقتش این است که برویم.



بخش های مهم سفر به ایران

معماری اصفهان؛ اصفهان یکی از قدیمیترین شهر ها و پایتخت ایران از سال 1598 تا سال 1722 بوده است. زمانی که به اصفهان «نصف جهان» گفته می شد، این شهر چهارراه تجارت و دیپلماسی بین المللی بود. این سفر شامل توری جدا به اصفهان برای دیدن معماری اسلامی و قهوه خانه ها نیز هست.

تاریخ در تخت جمشید؛ این مکان جزو میراث باستانی «یونسکو» قرار دارد و اگر یکی از قسمت های برجسته خاورمیانه نباشد، از مناطق برجسته ایران هست. این منطقه مظهر معماری اولین امپراطوری ایرانیان است در این سفر شما یک روز کامل فرصت دارید از ایران بازدید کنید.

شعر در شیراز؛ شما زمانی را برای بازدید از مساجد، قلعه ها، باغ ها و قهوه خانه ها در شهر خیره کننده شیراز خواهید داشت. این شهر که به عنوان منطقه حیاتی فرهنگ ایران محبوب است در قرن هجدهم و دوران زندیان ه پایتخت ایران بوده است. به لطف هنرمندان و عالمان این شهر شیراز شهر یاد گرفتن، شعر، بلبل و گل های رز است.

برنامه سفر

روز 1: تهران

وارد هتل شوید، کمی استراحت کنید و بعد از ناهار کاخ گلستان مجلل و بازاری که در نزدیک آن قرار دارد را کشف کنید.

روز 2: تهران

از همه تهران از جمله کاخ های باستانی و جواهرات سلطنتی موجود در خزانه بانک مرکزی تهران بازدید کنید.

روز 3: ابیانه

در این روز با اتومبیل به جنوب و قسمت های کویری و کوهستانی ایران سفر می کنید. قبل از رسیدن به ابیانه یکی از جذابترین روستا های ایران، برای ناهار در کاشان می ایستیم و از باغ فین و مسجد آقا بزرگ در کاشان بازدید خواهیم کرد.

روز 4: یزد

پس از بازدید از ابیانه از یک مسجد تاریخی بازدید می کنیم و برای ناهار به شهر تاریخی نایین می رویم. بعد از ظهر به رانندگی در کویر ادامه می دهیم و برای مشاهده غروب خورشید به برج سکوت در یزد می رویم، برج هایی که زرتشتی ها ساخته اند.

روز 5: یزد

برای بازدید از یزد از باغ های دولت آباد شروع می کنیم و قبل از اینکه به زورخانه برای دیدن ورزش و آهنگ های سنتی برویم به مسجد جامع و موزه آب خواهیم رفت.

روز 6: شیراز

امروز ما به جنوب غرب می رویم و قبل از رسیدن به شیراز از آرامگاه کوروش کبیر، سازنده امپراطوری ایران، بازدید خواهیم کرد. پس از آن به شهر فرهنگی ایران شیراز می رویم.

روز 7: شیراز

صبح از ارگ کریم خان در مرکز شیراز بازدید خواهیم کرد. پس از آن به بازار و قهوه خانه های معروف شیراز می رویم و در آخر روز نیز از مقبره شاعر معروف ایرانی ها حافظ بازدید خواهیم کرد.

روز 8: تخت جمشید و نقش رستم

امروز ما از یکی از برجسته ترین مکان های ایران بازدید خواهم کرد: تخت جمشید داریوش کبیر و کتیبه نقش جهان که در صخره ها قرار دارد. پس از آن دوباره به شیراز برمیگردیم و از این شهر زیبا بازدید خواهیم کرد.

روز 9: اصفهان

امروز به پایتخت قدیمی ایران اصفهان می رویم، این شهر عاشقنه محل اقامت ما در 3 روز آینده خواهد بود، پس از اینکه در هتل مسقر شدیم در این شهر خاطره برانگیز راه می رویم تا اندکی از آن را بشناسیم.

روز 10: اصفهان

برنامه امروز ما این است که از چهل ستون میدان نقس جهان فوق العاده بازدید کینم. همچنین ما از بهترین مسجد های دنیا و کاخ عالی قاپو نیز در اصفهان بازدید خواهیم کرد.

روز 11: اصفهان

در روز دوم سفر در اصفهان از مسجد جامع اصفهان، جلفا و پل هایی که از زاینده رود عبور می کنند بازدید خواهیم کرد. وقت زیادی هم برای خرید و یا نگاه کردن انسان ها و استراحت در بازار اصفهان وجود دارد.

روز 12: اصفهان

ما قبل از اینکه آخرین شاممان را در ایران بخوریم از اصفهان هنگام صبح خارج می شویم و برای آخرین بار از تهران، پایتخت ایران، بازدید می کنیم.

منبع: تلگراف

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهراد A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    9 56
    پس مشهد چی :|
    • بی نام DE ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
      27 11
      مشهد اینقدر خود ما میریم که دیگه نیازی به توریست خارجی نداره.
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    3 1
    چرا توریست ها فقط به شهرهای بیابان نشین معرفی می کنند و حداقل چند روز شمال ایران رو تشریف بیارند
  • seyed mosti A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 0
    کیش و قشم هم عالی هستند
  • بی نام RO ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 1
    ایران یعنی این چهار تا شهر بقیه مردم ایران شهروند در دهمن یا اینکه خیلی سادن
  • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 2
    یعنی همه ایران در این چند شهر خلاصه میشه؟