واحد مرکزی خبر نوشت: ژنرال بازنشسته سعودی گفت ما نمی خواهیم اسرائیل در منطقه منزوی باشد؛ یا با آن مبارزه کنیم، بلکه ما باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، «انور عشقی» ژنرال بازنشسته سعودی و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و حقوقی خاورمیانه با مجری شبکه درباره مسئله فلسطین و همچنین همکاری عربستان و اسرائیل علیه ایران گفتگو کرد. ابتدا مهدی حسن، مجری شبکه پرسید آیا منصفانه است که بگوییم مخالفت های عربستان با ایران به حدی است که کشور شما حاضر است اختلافات گذشته را (با اسرائیل)کنار گذاشته و با اسرائیل علیه ایران توافق کند؟ به تعبیر دیگر آیا این استدلال درست است که دشمنِ دشمن من، دوست من است؟

انور عشقی پاسخ داد: این ادعا درست نیست، زیرا عربستان مخالف رژیم ایران است، اما دیدگاه های عربستان با اسرائیل (درباره ایران) متفاوت است. اسرائیل درباره بمب اتمی نگران است، اما نگرانی عربستان از این است که ایران در امور کشورهای عرب منطقه مداخله کند و ثبات آنها را بر هم بزند. به همین علت، ما و اسرائیل دیدگاه های متفاوتی به مسئله داریم. 

این مقام سعودی در پاسخ به اینکه روابط اسرائیل و عربستان باید چگونه باشد، گفت عربستان خواستار آن است که اسرائیل اعلام کند طرح صلح عربی را پذیرفته است؛ آنگاه فلسطینیان می توانند با اسرائیل گفتگو کنند و عربستان نیز از آن حمایت خواهد کرد. ما نمی خواهیم اسرائیل در منطقه منزوی باشد؛ نمی خواهیم اسرائیل با فلسطینیان درگیر شود و ما نیز با اسرائیلی ها مبارزه کنیم، بلکه ما باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم. 

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    20 2
    عربستان نوکر اسرائیله