ایرنا نوشت: قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور گفت: شورای نگهبان تجهیزات فنی انتخابات تمام الکترونیک را تایید کرده است.

حسینعلی امیری روز یکشنبه  درباره جلسه روز گذشته ستاد انتخابات با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور افزود: در این جلسه از شورای نگهبان جهت تایید تجهیزات فنی انتخابات تمام الکترونیک و از مجلس شورای اسلامی به لحاظ تصویب طرح قانون انتخابات و فراهم کردن بستر حقوقی انتخابات الکترونیکی تشکر و قدردانی شد.
وی ادامه داد: در این جلسه اعضای ستاد انتخابات کشور آخرین اخبار مربوط به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را مطرح کردند و گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط رییس ستاد انتخابات کشور ارایه شد.
سخنگوی وزارت کشور گفت: در جلسه ستاد انتخابات مقرر شد در این دوره از انتخابات اخذ رای تنها با شناسنامه و کارت ملی انجام شود و دیگر اسناد ارائه شده توسط رای دهندگان معتبر نیست.
امیری از شهروندان خواست چنانچه تاکنون موفق به اخذ کارت ملی یا شناسنامه خود نشده اند، هرچه سریع تر اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین در این جلسه ثبت احوال موظف شد به شکل فوق العاده و ویژه تسهیلات لازم برای تعویض شناسنامه و صدور کارت ملی شهروندان را بعمل آورد.
عضو ستاد انتخابات کشور گفت: در جلسه ستاد انتخابات مقرر شد تا تعاملات لازم با صدا و سیما برای آماده سازی های اجتماعی و فرهنگی برای انتخابات صورت بگیرد.
امیری بحث و گفت و گو درباره سیاست های تبلیغی انتخابات را از دیگر محورهای جلسه ستاد انتخابات کشور عنوان کرد و اظهارداشت: در این زمینه مقرر شد برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از استفاده از مواردی چون اقوام، اقلیت ها، تقسیمات کشوری و آنچه که منجر به تفرقه و چنددستگی و شکاف های اجتماعی و قومی و قبیله ای می شود انجام شود.
وی یادآور شد: تاکید بر استفاده از گروه های مرجع برای انتخاباتی پرشور و با شکوه از دیگر محورهای جلسه روز گذشته ستاد انتخابات کشور بود.
سخنگوی وزارت کشور گفت: وزیر کشور همچنین در این جلسه امنیت و آرامش را به عنوان مهمترین مولفه عنوان و بر برگزاری همایش های توجیهی و آموزشی برای مجریان انتخابات تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
این انتخابات توسط 960 هزار نفر عامل اجرایی برگزار می شود که در حال حاضر براساس جدول زمان بندی انتخابات، آموزش این افراد در استان های مختلف آغاز شده است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلال EU ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    2 0
    من تعجب از اینم که این شریعتمداری پشتش به کجا گرم است