ایسنا نوشت: نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برای دومین بار به عنوان رئیس اتحادیه پارلمان‌های عربی انتخاب شد و قرار است از مارس آینده رسما کار خود را شروع کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان که ریاست نشست گروه بین المجالس اسلامی در نشست اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو را برعهده داشت برای دومین بار به عنوان رئیس اتحادیه پارلمان‌های عربی انتخاب شد.

وی در این نشست از برخی طرف‌ها که بر سر پرونده انتخابات ریاست جمهوری لبنان مانع تراشی می‌کنند، انتقاد کرد.

بری همچنین به مساله فلسطین پرداخت و خواهان تاسیس صندوقی از سوی این اتحادیه برای ترمیم مسجد الاقصی و حمایت از پایداری فلسطینی‌ها در برابر تجاوزات اسرائیل شد.

وی گفت: ما امروز با چالش بزرگتری روبرو هستیم. تقسیم زمانی مسجد الاقصی و شهرک سازی‌های اسرائیل قدس را در محاصره قرار داده است. یهودی سازی قدس در حال اجراست. تروریسم داعشی اسرائیلی میراث بشری این شهر مقدس را هدف قرار داده است.

وی افزود: ما خواهان حمایت از مردم فلسطین هستیم. من به نیابت از مردم مقاوم لبنان اعلام می‌کنم که ما در کنار فلسطینی‌ها برای تحقق آرمان‌هایشان در تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس هستیم.

رئیس کنونی بین المجالس عربی نیز گفت که به زودی با بری درباره زمان و مکان کنفرانس آتی اتحادیه رایزنی خواهد کرد.

مرزوق الغانم، رئیس اتحادیه بین المجالس عربی نیز در نشست فوق‌العاده این اتحادیه در ژنو از اعضای این اتحادیه خواست به طور جدی فکری کنند و عملا برای اخراج اسرائیل از عضویت اتحادیه بین‌المجالس جهانی وارد عمل شوند.

الغانم افزود: اگر در این امر موفق نشویم و اگر این درخواست ما بازتابی نداشته باشد ما به عنوان عرب انسان‌های با عزتی نخواهیم بود. ما باید به عنوان اعضای پارلمان و اعضای اتحادیه بین المجالس جهانی فقط برای اخراج اسرائیل از این اتحادیه تلاش کنیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =