واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس حزب جمهوریت خلق ترکیه از سفر صدر اعظم آلمان به ترکیه انتقاد کرد و هدف آن را پیشنهاد رشوه به دولت ترکیه دانست.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه زمان چاپ ترکیه، کمال قلیچدار اوغلو در دیدار با نمایندگان فعالان اقتصادی و بازرگانان آدانا با تاکید بر اینکه اروپایی ها به صورت آشکار به ترکیه برای نگهداری پناهجویان خارجی پیشنهاد رشوه می کنند ،‌گفت : آنان از ترکیه می خواهند در برابر دریافت پول ، اردوگاه هایی را برای اقامت پناهجویان در ترکیه احداث کند و مانع عزیمت آنان به اروپا شود. 
وی با انتقاد از سیاست های دولت ترکیه تاکید کرد ، دولت ترکیه در روابط با مصر و ایران دچار اشتباه شده است.

رئیس حزب جمهوریت خلق با اشاره به اینکه بر اساس عرف سیاسی ترکیه ،‌ رئیس جمهور ترکیه باید پس از ناکامی احمد داوداوغلو در تشکیل دولت ائتلافی وظیفه تشکیل دولت جدید را به حزب جمهوریت خلق واگذار می کرد ، گفت :‌ آنان تصور می کردند ما برای دریافت ماموریت تشکیل دولت جدید التماس خواهیم کرد اما من از ریاست جمهوری چنین درخواستی نخواهم کرد ، من از مردم درخواست می کنم که این وظیفه را به ما واگذار کنند.

وی گفت : حزب عدالت و توسعه از 13 سال پیش اداره امور را در ترکیه در دست دارد. فساد مالی و فقر افزایش یافته و تحولات کنونی ابعاد نگران کننده یافته است. رای دهندگان باید پیش از رفتن به پای صندوق های رای به خوبی درباره اوضاع کنونی فکر کنند. 

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =