واحدمرکزی خبر نوشت: نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه از طرحی پنج میلیون پوندی برای مبارزه با تبلیغات گروه های تروریستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوئیس «ATS»، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس از طرحی سخن گفت که در چارچوب آن، به سازمان های محلی کمک می شود تا به مقابله با تبلیغ گروه های افراطی و پیش از همه گروه داعش در فضای مجازی بپردازند.
دفتر نخست وزیری انگلیس با انتشار بیانیه ای، همچنین تصریح کرد از روز دوشنبه راهبرد جدیدی برای مبارزه با افراط گرایی در انگلیس اتخاذ خواهد شد.
هدف از تصمیمات اخیر لندن مبارزه با ماشین تبلیغاتی گروه های تکفیری است که از فضای مجازی برای عضو گیری استفاده می کنند. بر اساس آمار های رسمی، بیش از 700 شهروند انگلیسی به کشورهای سوریه و عراق رفته اند تا در صف نیروهای داعش به ستیزه جویی بپردازند. گفته می شود نزدیک به 300 تن از این افراد به انگلیس بازگشته اند.
به گفته دولت انگلیس، اجرای طرح پنج میلیون پوندی جدید این امکان را فراهم می کند که با حمایت از سازمان های مربوطه در انگلیس، مطالبی در اینترنت منتشر شود که اهداف خطرناک گروه های افراطی را به چالش بکشد.
در ادامه بیانیه نخست وزیری انگلیس، به نقل از دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور آمده است: «باید به گونه ای سازمان یافته، با گروه های افراطی مقابله کرده و دروغ ها و پیامدهای مخرب اقدامات آن ها را نشان دهیم».
وی همچنین خاطر نشان کرد: «باید جریان افراط گرایی را از آغاز متوقف کرد. باید از رشد نطقه های کینه و نفرت و لانه کردن آن ها در دل افراد جلوگیری و مانع از رسیدن اکسیژن به بدنه این گروه ها شد».
به گفته نخست وزیر انگلیس، راهبرد جدید مبارزه با تبلیغات گروه های افراطی، توسعه همکاری ها میان شرکت های مرتبط، پلیس و دولت را هدف قرار می دهد تا با این اقدام داده هایی که این گروه ها در اینترنت قرار می دهند، از فضای مجازی حذف شود.
بر اساس آمار دولت انگلیس، از سال 2010 تا کنون، پلیس این کشور نزدیک به 110 هزار مطلبی را که گروه های افراطی در اینترنت بارگزاری کرده بودند، حذف کرده است.
کامرون تاکید کرد هدف از راهبرد جدید، ایجاد ائتلافی ملی میان اشخاص و نهادهای مختلف انگلیس است تا گروه های افراطی را شکست دهند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =