یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجی عمان و نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان که برای شرکت در کنفرانس مونیخ به تهران آمده اند با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و درباره مسائل منطقه با وی رایزنی کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از  اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه ، موضوع گفت و گوی بن علوی با ظریف روابط دوجانبه و مسائل منطقه بویژه سوریه بود.
 نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق هم با وزیر امور خارجه کشورمان درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه مسائل عراق و منطقه بحث و تبادل نظر کرد.
ظریف در این دیدار با اشاره به روند پیشرفت همکاریهای اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق اظهار داشت: همه تلاش دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای رفع موانع برای توسعه همکاری ها است و در این زمینه همه گامهای لازم را برای ارتقاء و تعمیق مناسبات فیمابین برخواهد داشت.
وی با اشاره به ارزیابی های مسئولین بخشهای اقتصادی و تجاری در عرصه های دولتی و خصوصی ابراز امیدواری کرد که با اهتمام بیشتر مقامات عراقی ، زمینه های پیشرفت توافقات حاصله تسهیل شود.
وزیر امور خارجه با حمایت از وحدت و تمامیت ارضی عراق خاطرنشان ساخت که با اراده دولتمردان عراقی و همبستگی هرچه بیشتر ، زمینه های آزاد سازی مناطق تحت اشغال داعش فراهم و حاکمیت دولت مرکزی بر آن استوار شود.
نیچروان نخست وزیر اقلیم کردستان عراق هم اظهار داشت: خرسندیم که با به نتیجه رسیدن تلاشهای شما در تحقق توافق برجام ، زمینه های گشایش اقتصادی بیشتری در روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق فراهم خواهد شد.
وی این تلاشها را تبریک گفت و اظهار داشت که همه طیف های عراقی با اراده ای جدی در صدد مقابله با افراط گرایی و تروریسم در عراق هستند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =