تسنیم نوشت: یک رسانه لبنانی با تشریح ابعاد مختلف سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران به سوریه و لبنان آن را تاکیدی بر استحکام محور مقاومت و حامیان آن دانست.

 روزنامه لبنانی البناء به نقل از آنچه منابع آگاه خود توصیف کرد، نوشت : سفر علاءالدین بروجردی (رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران) به منطقه با تحولات اوضاع میدانی در سوریه و طرح‌های مشترکی که برای مقابله با تروریسم وضع شده است، ارتباط دارد و تاکیدی بر موضع حمایتی ایران از سوریه و عراق در سایه پشتیبانی هوایی روسیه از عملیات ارتش سوریه و مقاومت (حزب الله لبنان) است و همچنین بر حمایت ایران از جبهه سوریه و استحکام و قوی بودن پیمانی تاکید می‌کند که سوریه، ایران، عراق و حزب الله را در رویارویی با تروریسم با حمایت روسیه دور هم جمع کرده است.

این منابع همچنین احتمال دادند که بروجردی حامل پیام ویژه ای برای بشار اسد رئیس جمهور سوریه بوده باشد.

به گفته این منابع، سفر بروجردی در پی آغاز عملیات ائتلاف روسی،سوری و عراقی در سوریه و عراق انجام شده است که به معنای هماهنگی بالا میان عملیات نظامی و سیاسی و اطلاع یافتن از آخرین تحولات میدانی و حرکت به سمت افزایش سطح هماهنگی در مبارزه با تروریسم و در چارچوب تلاش ایران برای تقویت ارتباطات و تماس‌ها با تمام کشورهای مربوطه و تاثیرگذار درباره آنچه در سوریه می‌گذرد،قلمداد می‌شود.

این منابع افزودند بروجردی در خلال دیدارهایش به رضایتمندی ایران در زمینه مبارزه با تروریسم پس از تشکیل جبهه چهارگانه ای اشاره کرده است که شکست ائتلاف واشنگتن و دروغ بودن آن(ائتلاف ادعایی آمریکا و متحدانش علیه داعش) را بر ملا کرد.

به گفته این منابع، بروجردی در این دیدارها تاکید کرد که عملیات نظامی در سوریه، پشتیبان حل سیاسی است و منجر به کاهش خطرات تهدید امنیتی برای منطقه است. وی همچنین بر حمایت ثابت و مستمر ایران از مسئله فلسطین و کشورها و گروه‌های مقاومت و بازدارنده در منطقه تاکید کرد.

تاکید دوباره بر حمایت مستمر ایران از لبنان

البناء به نقل از منابع خود به حمایت جمهوری اسلامی ایران از لبنان اشاره کرد و نوشت ممکن نبود که بروجردی بدون دیدار از لبنان به سوریه برود. وی سفر به سوریه و لبنان را در چارچوب سه رویکرد قرار داد اول رسمی درباره دولت لبنان که طی آن بر پیشنهادهای ایران به دولت لبنان و آمادگی ایران برای کمک به این کشور در تمام زمینه‌های اقتصادی،نظامی و زیرساخت‌ها و همچنین تسلیح ارتش لبنان تاکید کرد. بروجردی تاکید کرد که ایران در این مرحله به طور مشخص، اهمیت خاصی به تقویت اوضاع داخلی لبنان و توانمندی آن به عنوان عامل ثبات و توازن در منطقه می‌دهد. دوم این‌که سفر بروجردی تاکیدی بر اهمیت نقش حزب الله در رویارویی با تروریسم و طرح آمریکایی اسرائیلی و رایزنی با این جنبش و حمایت ایران از آن در ماموریت مقابله با تروریسم در کنار ارتش سوریه، ایران و روسیه است.

سومین محور سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران به لبنان از نظر روزنامه البناء، تاکید بر نقش لبنانی‌ها در حل پرونده‌های داخلی بدون این‌که منتظر دخالت‌ها و فشارهای خارجی باشند،اعلام شده است.

به نوشته این روزنامه لبنانی، منابع مذکور گفتند بروجردی همچنین بر همکاری و هماهنگی روسیه و ایران در مبارزه با تروریسم تاکید کرد به ویژه پس از آنکه شایعاتی درباره وجود شکاف و اختلافات و رقابت میان نقش روسیه و ایران در منطقه مطرح شده بود. در سفر بروجردی همچنین پرونده‌های منطقه‌ای و موفقیت‌های میدانی اخیر در سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =