مهر نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه گفت:امروز سعادت همه جهان اسلام به هم گره خورده است و قدرت ما در همه جا فوران می‌کند و ما امروز از همیشه قدرتمندتر هستیم و دشمنمان از همیشه ضعیف تر است.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهدای وحدت با اشاره به شهادت تنی چند از مدافعان حرم خاطرنشان کرد: این شهدا نشان دادند که جهان اسلام هنوز نیازمند حضور غیرتمندانه و شجاعانه مردانی است که برای عزت و عظمت مسلمین مرزهای جغرافیایی را به رسمیت نمی‌شناسند و مرز آرمانی برای آنان مرزهای عقیدتی است.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز سعادت همه جهان اسلام به هم گره خورده است و قدرت ما در همه جا فوران می‌کند و ما امروز از همیشه قدرتمندتر هستیم و دشمنمان از همیشه ضعیف تر است.

سردار سلامی در پایان تاکید کرد: بنا بر آموزه های قرآنی کفار را از سرزمین مسلمانان بیرون می‌کنیم دست آن‌ها را قطع کرده و گردن آن‌ها را به آسمان پرتاب خواهیم کرد.

همچنین به گزارش ایسنا سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل در دومین همایش سالانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیز گفت: تهدیدات امریکایی‌ها تا ده سال آینده، خواسته یا نخواسته ادامه خواهد داشت و این موضوع باید در همه برنامه‌های توسعه زیرساختی مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا به این نتیجه رسیده که در مناقشات منطقه‌ای، حضور نظامی مستقیم نداشته باشد، گفت: اوباما در سخنانی، گفته است که امریکا با حضور نظامی در مناطق مختلف آسیبهای بسیاری دیده است ونتایج این حضورموفقیت‌آمیز نبوده است، به همین دلیل آنها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در مناقشات منطقه‌ای حضور نظامی مستقیم نداشته باشند، بلکه قدرتهای منطقه‌ای همسو و هم‌پیمان را محور قرار داده و آنها را تقویت نمایند. 

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: انتظار آمریکایی‌ها از تحریم‌ها، در مقطع شروع اجرای برجام این بود که وقتی وارد ایران می‌شوند همه مردم در فقر و گرسنگی باشند و جیره روزانه دریافت کنند، اما زمانی که بررسی انجام گرفت متوجه شدند هیچ اتفاقی به وقوع نپیوسته است.

او با اشاره به اینکه کشاورزی ایران توانسته است دربرابر تحریم‌ها مقاومت کند، اظهار کرد: به عقیده آمریکایی‌ها، پُراثرترین حوزه تحریم، حوزه غذا و کشاورزی است و اگر تحریم بر این حوزه اثر کند، کشور را به زانو درمی آورد ولی جمع‌بندی آنها این بوده که مدل کشاورزی ما توانسته است به تهدید تحریم در این حوزه پاسخ دهد.

وی در پایان تأکید کرد: تهدیدات زیرساختی مثل گذشته ادامه داشته و در یک افق 10 ساله وجود خواهد داشت، بنابراین برنامه‌های توسعه باید با لحاظ کردن تهدید در حوزه های مختلف کاملا هوشمندانه باشند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468792

برچسب‌ها