نشست امنیتی مونیخ در تهران آغاز به کار کرد

نشست مقدماتی امنیتی مونیخ در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه آغاز به کار می کند.

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین، بررسی آخرین تحولات منطقه با محوریت ایران درباره سوریه، عراق و پدیده تروریسم از مهم ترین موضوعات این نشست خواهد بود. در حاشیه این اجلاس قرار است پنل ویژه ای درباره مباحث منطقه برگزار شود.
وزرای خارجه آلمان، لبنان، عمان، رئیس مجلس عراق، نخست وزیر اقلیم کردستان، معاون نخست وزیر عراق، هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اروپا و جانشین ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، از جمله شرکت کنندگان این نشست هستند.
در حاشیه این نشست وزرای خارجه ایران و آلمان نشست دو جانبه خواهند داشت و سپس قرار است در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی به سوالات پاسخ دهند.

نشست امنیتی مونیخ در تهران،فرصت حل معضلات مشترک   

وزیر امور خارجه کشورمان هنگام ورود به محل برگزاری نشست مقدماتی امنیتی مونیخ به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: نخستین باری است که این نشست در یکی از کشورهای خاورمیانه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:  این نشست فرصتی است برای کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی تا درباره نحوه برخورد با معضلات منطقه در دوران جدید گفتگو کنند.

ظریف در پایان خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم این نشست زمینه خوبی برای همکاری برای حل معضلات مشترک باشد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    14 0
    درود بر دکتر ظریف کارکشته که کاری کرده که کنفرانس به این مهمی یکی از نشست هایش را در تهران برگزار کند... این است تفاوت تخصص، این است تفاوت روش درست صحبت کردن با دنیا، این است دیپلمات حرفه ای... درود بر دکتر ظریف