ایرنا نوشت: «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه، خودداری واشنگتن از پذیرش هیات بلندپایه این کشور برای مذاکره درباره مبارزه با تروریسم را نشانه «احمقانه » بودن رفتار آمریکا خواند.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر روسیه به خودداری آمریکا در اجازه ندادن سفر هیات روسی به سرپرستی وی به آمریکا اشاره کرد و گفت: انجام چنین اقدامات کوتاه بینانه ای نشانه موضع ضعیف واشنگتن درباره مسائل بین المللی از جمله درباره بحران سوریه است.
وی در گفت وگو با شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه افزود: آنها (آمریکایی ها) می گویند ما مذاکره نمی کنیم اما دولت های مسئولیت پذیر حتی اگر ارزیابی مخالف وجود داشته باشند حاضر به مذاکره هستند و این موضع گیری نشا ن می دهد که رفتار آمریکا در خودداری از پذیرش هیات روسیه «احمقانه» است.
مدودیف اعلام کرد: آمریکا در حالی چنین اقدامی را مرتکب شده که همه می دانند نتیجه یک سال اقدامات ائتلاف آمریکای ضد داعش تقریبا صفر است و وضعیت این گروه تروریستی در سوریه که هر روز در حال گسترش قدرت خود بود، فقط پس از آغاز عملیات سوریه شاهد تغییرات اساسی شده است.
واشنگتن هفته پیش ضمن اعلام مخالفت با پذیرش هیات روسی به سرپرستی مدودیف برای مذاکره درباره مبارزه با تروریسم، اعلام کرد که سفر متقابل هیات آمریکایی به مسکو را نیز لغو کرده است.
رئیس جمهوری روسیه نیز پس از اعلام این تصمیم آمریکا، خودداری از پذیرفتن هیات بلندپایه روسی را اقدامی غیرسازنده خواند و آماده نبودن آمریکا برای مذاکره درباره مساله سوریه را نشانه ضعف واشنگتن دانست.
«ولادیمیر پوتین» افزود: آمریکا به دلیل اینکه دستور کاری برای مذاکره درباره مساله سوریه ندارد، در موضع ضعف قرار گرفته است و با این وضعیت می توان نتیجه گرفت که نمی تواند دراین باره مذاکره کند.
چندی پیش آمریکا نیز با صدور روادید دارای محدودیت تردد در نیویورک برای هیات بلندپایه روسیه به سرپرستی خانم «والنتینا ماتویینکو» رئیس شورای فدراسیون این کشور، سبب شد این هیات سفر خود را لغو کند.
واشنگتن بارها درخواست روسیه برای ارائه اطلاعات مربوط به پایگاه و مواضع تروریست ها بویژه داعش در سوریه را رد کرده و فقط حاضر به هماهنگی در حوزه امنیت پروازی شده است.
آمریکا همراه انگلیس، قطر، عربستان، ترکیه، آلمان و فرانسه به عنوان هفت کشور اردوگاه ضدسوری در ادامه حمایت از گروه های مسلح و تروریست ها در سوریه با صدور بیانیه مشترکی خواستار قطع همکاری های نظامی مسکو و دمشق علیه تروریست ها شده اند که توسط کرملین رد شده است.
روسیه در طول 19 روز بمباران های هوایی مواضع تروریست ها تاکنون بیش از 500 هدف گروه های تروریستی بویژه داعش را هدف قرار داده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =