ایرنانوشت: معاون عربی آفریقایی وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه رفتار امارات در قبال معلمان ایرانی غیرقابل قبول است، تاکید کرد: مشکلات قانونی پیش آمده برای این معلمان در کشور امارات موردتوجه ما و درحال پیگیری است.

حسین امیر عبداللهیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با یادآوری اینکه اقدامات موثر و لازم برای حل مشکل معلمان در امارات انجام شده است، افزود: سفارت کشورمان در ابوظبی و وزارت خارجه از ابتدای وقوع این رفتار اقدامات لازم را برای حل مشکل به عمل آورده اند.
معاون وزیر امورخارجه تصریح کرد: ضمن ابراز ناخرسندی از این رفتار امارات، بر مطالعه دقیق مقررات اقامتی در امارات از سوی اتباع کشورمان تاکید می کنیم.
به گزارش ایرنا اواسط مهرماه جاری 9 معلم مرد ایرانی و 13 معلم زن به بهانه نداشتن کارت کسب و کار و همچنین مجوز کار در منطقه العین که زیرنظر ابوظبی است، بازداشت شده که البته معلمان زن به قرار کفالت در حال حاضر آزاد شده اند.
بر اساس اعلام مقامات اماراتی مجوز کار این معلمان مربوط به دبی بوده و شامل منطقه العین نمی شده است.
طی روزهای اخیر وزارت خارجه کشورمان در پی بازداشت این معلمان کاردار این کشور را در غیاب سفیر امارات به وزارت خارجه فراخواند.
همچنین به گفته حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امورخارجه، ستادی به منظور برطرف کردن مساله و رهایی این معلمان در معاونت امور کنسولی وزارت امورخارجه با حضور نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و معاونت کنسولی وزارت امورخارجه تشکیل شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    11 7
    بابا براي يه بار هم شده تو عمرتون يه حركتي يه تحريم گردشگري چيزي بكنيد اخه دست رو دست گذاشتيد هر غلطي كه مي خوان مي كنند تا كي بايد خوار بشيم،