۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵

ایرنا نوشت: نگاه ها همه به سوی حلب بزرگترین استان سوریه که به پایتخت اقتصادی این کشور معروف بود، دوخته شده است، در این سوی میدان نبرد، ارتش سوریه و همپیمانانش در حال بسیج نیروها ، آماده سازی زیرساخت ها و تجهیزات برای شروع یک عملیات بزرگ و بی سابقه هستند.

به گزارش ایرنا، در آن سوی میدان نبرد، بمباران های دقیق و مستمر جنگنده های روسی و سوری، مواضع و پایگاه های تروریست های مسلح تکفیری به ویژه داعش را منهدم کرده و آنها خسارت های روحی ، نیرویی و تجهیزاتی سنگینی را متحمل شده و اکنون فریاد کمک خواهی آنها از حامیان منطقه ای و بین المللی به آسمان بلند شده است.

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی از تحولات میدان نبرد در سوریه نوشت: در جبهه حلب پایتخت شمالی سوریه در حالی که ارتش سوریه و همپیمانان آن برای یک عملیات بزرگ و بی سابقه آماده می شوند، گروه تروریستی تکفیری داعش و گروه تروریستی تکفیری« الجبهه الشامیه» در ریف شمالی حلب درگیر شده اند.

در همین حال ارتش سوریه در یک عملیات جدید برای رفع محاصره فرودگاه نظامی کویرس در ریف شرقی حلب با عناصر گروه تکفیری داعش وارد نبردی سخت شده است.

الاخبار تاکید کرد، همه نشانه ها حاکی هستند که شروع عملیات اصلی و بزرگ حلب زیاد طول نخواهد کشید.
این روزنامه لبنانی نوشت: ستون های جدید از سلاح های سنگین که برخی از آنها برای نخستین بار استفاده می شوند، وارد جبهه حلب شده و نیروهای ارتش عربی سوریه و همپیمانان آن در کمتر از 25 کیلومتری جنوب شرق حلب اردو زده اند.

الاخبار افزود: نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن قرار است در جبهه شرقی به سوی فرودگاه نظامی کویرس، در جبهه غربی به سوی الزربه و در جنوب غربی حلب به سوی ابو الضهور در ریف شرقی ادلب پیشروی کنند.
در دو روز گذشته بخشی از نیروها و تجهیزات ارتش عربی سوریه به داخل شهر حلب منتقل و در پایگاه المهلب که بر منطقه بنی زید یکی از اردوگاه های اصلی تروریست های تکفیری مشرف است، مستقر شده اند.
جنگنده های روسی نیز بدون وقفه اطراف حلب و پایگاه ها و اردوگاه های تروریست های تکفیری را بمباران می کنند و عرصه را بر آنها تنگ و خسارت هایی را به آنها وارد کرده اند که جبرانش به سادگی و در زمانی کوتاه امکان پذیر نیست.

براساس این گزارش، معروفترین اردوگاه تروریست های تکفیری در خاک سوریه با نام « الشیخ سلیمان» به طور کلی نابود شده است.
در این اردوگاه کادرهای اصلی گروه های تروریستی از جمله داعش ، جبهه النصره و جیش المهاجرین و الانصار آموزش می دیدند.
جنگنده های روس زرادخانه بزرگ سلاح تروریست های تکفیری در منطقه المنصوره در ریف غربی حلب را که حسام الاطرش سرکرده لواء الانصار ماه ها برای تجهیز آن کار کرده بود، نابود کردند.

الاطرش هزینه ساخت و تجهیز این زرادخانه را با پولی که در مقابل آزاد کردن دو فعال ربوده شده ایتالیایی به نام های فانیسا مارزولو و گریتا رامیلی گرفته ، تامین کرده بود.

جنگنده های روس فروشگاه کارفور در منطقه الیرمون ( شش کیلو متری شمال حلب) را که به اتاق عملیات و امداد رسانی بیشتر اقدامات تروریستی و میدانی تروریست های تکفیری تبدیل شده بود، بمباران کردند.
براساس این گزارش، ارتش سوریه دیروز موفق شد به سوی فروگاه نظامی کویرس پیشروی کند تا به محاصره این فرودگاه توسط گروه تروریستی تکفیری داعش پایان دهد.

بالگردهای سوری اطلاعیه هایی را بر فراز روستاها و شهرک های ریف شمالی حلب پخش کردند که در آنها از مردم خواسته شده تا از مواضع و پایگاه های تروریست های تکفیری دور و از این مناطق خارج شوند.

در این اطلاعیه ها به تروریست های تکفیری هم نصیحت شده در محاسبات خود بازنگری کرده و تا دیر نشده، سلاح خود را زمین گذاشته و تسلیم شوند.
الاخبار نوشت با توجه به سفر عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی ها به ترکیه، تروریست های تکفیری گفته اند که در انتظار نتایج رایزنی های ترکی - سعودی برای دریافت کمک ها هستند.

ارتش سوریه همچنین عملیات نظامی موفق در ریف شمالی حمص را با سیطره بر منطقه المنشیه در شهر درعا و ایجاد معبر برای نفوذ به شهر الشیخ مسکین ادامه داد.
براساس این گزارش، 13 گروه مسلح دیروز از تشکیل یک شورای نظامی با نام « نیروهای دموکرات سوری» خبردادند که شامل یگان های حمایت الشعب، حمایت المراه ، قوات الصناید، شورای نظامی السریانی، برکان الفرات، ثوار الرقه، شمس الشمال، لواء السلاجقه، تجمع ألویه الجزیره، جبهه الأکراد، جیش، لواء التحریر واللواء 99 می شود.
این گروه های مسلح در بیانیه خود از حمایت های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا تشکر کرده و خواستار کمک های بیشتر شده اند.
روزنام لبنانی السفیر هم نوشت که ازچهارسال قبل تاکنون برای نخستین بار است که ارتش سوریه وضعیت هجومی در بیشتر جبهه ها اتخاذ کرده و در بیشتر این جبهه ها به ویژه شمال زیر چتر هوایی روسیه قرار دارد.
دو یگان 15 و 5 ارتش سوریه بخش وسیعی از منطقه لشکر 82 دفاع هوایی را آزاد کرده و به سوی الشیخ مسکین که نزدیکترین منطقه به گروه های تروریستی تکفیری ازجمله جبهه النصره در جبهه جنوبی است، پیشروی کردند.
السفیر نوشت که بیش از دو هزار عنصر مسلح در چند روز گذشته سلاح های خود را زمین گذاشته و تسلیم ارتش سوریه شده اند و پنج حمله پی در پی تروریست های تکفیری مورد حمایت سعودی ها که توسط اتاق عملیات امان هدایت می شد، شکست خورد و با دیوار محکم دفاعی یگان 15 ارتش سوریه در درعا برخورد کرد.
ارتش سوریه به گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره با بازپس گیری سریع تل قبع و تل الاحمر شکست بزرگی را تحمیل کرد زیرا مقدمات شکستن محاصره شهر الخضر آماده شده است.

** نبرد همزمان ارتش سوریه در ده جبهه نبرد
روزنامه السفیر لبنان نوشت که ارتش سوریه از ابتدای بحران در این کشور موفق شده است به طور همزمان در بیش از ده جهه نبرد با تروریست های تکفیری وارد جنگ شود و این موفقیت زیر چتر هوایی روسیه تحقق یافته است.

السفیر افزود: ارتش سوریه با پیشروی در برخی جبهه ها، یک رشته عملیات مشترک با روس ها را در شمال سوریه شروع کرده و همزمان برای شروع عملیات بزرگ حلب آماده می شود.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد که با وجود جبهه های مختلف نبرد در وسط سوریه و بالاگرفتن نبردها در حومه پایتخت و جنوب سوریه با تروریست های تکفیری اما مناطق شمالی محور اصلی عملیات ارتش سوریه است که از ابتدا به گذرگاهی برای عبور عناصر تروریستی تبدیل شده بود که از طریق ترکیه وارد خاک سوریه می شدند.

ریف شمالی حمص، ریف حماه ، ریف لاذقیه، دشت الغاب، ریف ادلب ازجمله جسر الشغور، ریف و شهر حلب، حومه پایتخت، منطقه القنیطره و فرودگاه نظامی کویرس از جمله جبهه ها و محورهای عملیاتی هستند که ارتش عربی سوریه و همپیمانان آن به طور همزمان گشوده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    بازهم حلب؟؟؟چندبارحلب توسط ارتش سوريه فتح شده؟؟
    • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
      63 10
      مثل اینکه خیلی از نابودی داعش داری می سوزی
    • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
      7 39
      درجواب به اون دوستي كه گفته داري ميسوزي:بحث سوختن نيستبحث من اينه رااينقدردروغ بخورد مردم ميديد كه اگه راست هم بگيد كسي باور نميكنه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    پنج ساله شما ها میگید ارتش سوریه در حال حمله و پیشرویه الان باید میرسیدبه برزیل
    • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
      17 11
      البته برای دور دوم
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    تروریستها این روزا بدجور زمین گیر شدن
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    21 40
    این چه عملیاتیه که همه میدونن قرار به کجا و از محورهایی انجام بشه؟
    • بی نام A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
      15 3
      ۱. لزوما همه ی عملیات ها از اصل غافل گیری استفاده نمی کنن ۲. خدا را چه دیدی شاید اینجوری می خوان از اصل غافلگیری استفاده کنن