ایرنا نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه باانتشار بیانیه ای اعلام کرد،جمهوری اسلامی ایران همکاری لازم در زمینه ارزیابی فعالیت های هسته ای گذشته این کشور را انجام داده و به این ترتیب گام دیگری در جهت اجرای «برجام» برداشته شد.

به گزارش رویترز از وین ، آژانس اعلام کرد ایران تمام آنچه را که برای ارزیابی فعالیت های هسته ای این کشور لازم بوده در اختیار این نهاد بین المللی قرار داده است.

ارزیابی آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت های گذشته هسته ای ایران باید تا روز 15 دسامبر (24 آذر) نهایی شود.
امروز (پنجشنبه) مهلت تعیین شده برای ارائه اطلاعات و مواد لازم از سوی ایران به آژانس برای نهایی شدن این ارزیابی بود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد: تا روز 15 اکتبر ، اقدامات مشخص شده در «نقشه راه شفاف سازی مسائل گذشته و حال در ارتباط با برنامه هسته ای ایران» تکمیل شدند.

این بیانیه افزود که آژانس همانطور که انتظار می رود تا روز 15 دسامبر (24 آذر) ارزیابی خود را در این خصوص اعلام می کند.  رویترز افزود: اکنون انتظار می رود که تحقیقات آژانس وارد مرحله بررسی موارد اعلام شده از سوی ایران پارچین شود.
یوکیا آمانو مدیر کل آژانس ماه گذشته از این مکان بازدید کرد.

پیش از این، علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرده بود که همکاری این سازمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب منافع حاکمیت و منافع ملی است و خوشبختانه قدم های خوبی در این چارچوب برداشته شده است.

صالحی با یادآوری این که 22 تیرماه با یوکیا آمانو تفاهمنامه ای را در وین امضا کرده بودیم، افزود: این تفاهمنامه دارای ضمیمه ای بود که در واقع یک نقشه راه محسوب می شد و این ضمیمه نیز مورد توافق دو طرف قرار گرفت.
یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی 29 شهریورماه برای سفری یک روزه به تهران رفت که در این سفر دیدارهایی با رییس جمهوری، وزیر امور خارجه، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و اعضای کمیسیون برجام مجلس داشت.
آمانو همچنین در حاشیه این سفر از سایت پارچین بازدیدی تشریفاتی انجام داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =