ایسنا نوشت: وزیر کشور با بیان اینکه به عنوان وزیر، هر وقت به این نتیجه برسم که استاندار یا فرمانداری توانایی ایفای مسئولیت ندارد او را عوض می‌کنم، گفت:‌ حتی اگر در شب انتخابات هم به این نتیجه برسم که فرماندار یا استانداری توانا نیست او را عوض می‌کنم.

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری خود در اصفهان در باره ارزیابی‌اش از فرمانداران استان اصفهان گفت: ارزیابی ما از فرماندار این استان‌ متوسط به بالا بوده و از فرمانداران این استان راضی هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییر در دولت گفت: رییس جمهور از تغییر در دولت صحبت نکرده و منظورش از تغییر، تغییر در سیاست‌ها و روش‌های دولت است که آن‌ها را در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد.

رحمانی فضلی درباره امکان گفت‌وگو میان احزاب و تشکل‌ها گفت: این گفت‌وگو همیشه میان تشکل‌های سیاسی بوده است. اختلاف گروه‌ها در حد سلیقه است و اگر این اختلاف‌ها نباشد اصلا گروهی تشکیل نمی‌شود. این تعامل وجود دارد و حرف آخر را هم قانون می‌زند.

وزیر کشور درباره تعامل دولت و شهرداری گفت: بده بستان میان وزارت کشور و شهرداری زیاد است. گاهی ما از شهرداری طلبکار بوده و گاهی شهرداری از ما طلبکار است اما نگاه ما این است که شهرداری تقویت شود.

وی ادامه داد: در سال 93 ما دو برابر سال 92 به شهرداری کمک کردیم. در سال 94 هم در دو مقطع مبلغ 5 هزار و 500 میلیارد تومان و 3 هزار و 300 میلیارد تومان به شهرداری کمک کردیم. اخیرا ما در خواست خرید اتوبوس و تاکسی را به دولت برده‌ایم. بخشی از این امکانات به شهرداری اصفهان هم می‌رسد. البته ما قول 600 میلیون دلار هم در قالب فاینانس برای ادامه خط متروی اصفهان داده‌ایم که پیگیر آن هم هستیم و هر چند وضعیت مالی دولت در شرایط مناسبی نیست اما ما تمام تلاش‌مان را برای کمک به شهرداری‌ها انجام می‌دهیم.

رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تفویض اختیار به استانداران خاطرنشان کرد: این کار البته واجب است زیرا استان‌ها امکانات و توانایی‌های مختلفی دارند و اگر استانداران تقویت شوند می‌توانند از این امکانات به خوبی استفاده کنند و کارها با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر انجام می‌شود. ما موضوع افزایش اختیارات استانداران را پیگیری می‌کنیم و تاکنون این کار را انجام داده‌ایم اما این اختیارات کافی نیست.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه هم درباره توازن منطقه‌ای بحث بیشتری شده تا اختیارات بیشتری به استان‌ها تفویض شود.

وزیر کشور درباره فعالیت وزارت کشور در انتخابات گفت: ما در چارچوب قانون هر کاری که لازم باشد برای انجام انتخابات پرشور انجام می دهیم. در قانون نحوه تبلیغات و چگونگی برگزاری میتینگ‌ها آمده و ما آن قانون را دنبال می کنیم.

رحمانی فضلی درباره انتخابات الکترونیکی اظهار کرد: در انتخابات گذشته به جز مرحله اخذ و شمارش آرا تمام مراحل به صورت الکترونیکی برگزار شده است. ما بنا داریم در این انتخابات مرحله اخذ و شمارش آرا هم به صورت الکترونیکی برگزار شود. البته با توجه به منابعی که در اختیار داریم تصمیم گرفتیم انتخابات الکترونیکی را در 9 کلان شهر برگزار کنیم. در این راستا با شورای نگهبان هم تعامل داشته‌ایم و تیم مشترکی تشکیل داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه سخت افزاری یعنی سفارش و ساخت دستگاه‌های اخذ رای به توافق رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان در حال گفت‌وگو درباره نرم افزارها هستند که ما امیدواریم در این حوزه نیز به توافق برسیم و انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم. در صورتی که این اتفاق بیفتد در نصف روز نتایج شهرهای بزرگ اعلام می‌شود. همچنین سرعت اخذ رای در تهران بیشتر می‌شود و اطمینان بیشتری برای ما فراهم می‌شود و بازنگری‌ها هم آسان‌تر خواهد بود. ان‌شاالله انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

رحمانی فضلی درباره به کارگیری بانوان در پست‌های اجرایی نیز خاطرنشان کرد: گزارش مسئول بانوان در شورای اداری گزارش خوبی بود و استان اصفهان در این زمینه جلو است. ما محدودیتی برای دادن مسئولیت به بانوان نداریم. البته دادن مسئولیت باید متناسب با تجربه افراد باشد. کسی که می‌خواهد فرماندار یا بخشدار شود باید تجربه مدیریت به اندازه کافی داشته باشد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =