سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگوی زنده با خبر بیست و یک شبکه یک سیما ابراز امیدواری کرد که آژانس در نشست آذرماه خود یک بار برای همیشه پرونده سیاسی شده هسته ای ایران را ببندد.

به گزارش خبرآنلاین به گفته کمالوندی امروز آخرین روزی بود که ایران اقدامات خود را در چارچوب نقشه راه تعیین شده میان ایران و آژانس انرژی اتمی انجام داد و هم اکنون نوبت آژانس است تا به تعهدات خود عمل کند.


کمالوندی در این گفتگوی تلویزیونی با اشاره به اینکه پرونده هسته ای ایران در همه 13 سال گذشته از مسیر اصلی خود خارج و سیاسی شده بود گفت: این پرونده سیاسی بود و باید بسته می شد و در این مسیر اقدامات خوبی انجام شد. به همین دلیل و پس از پایان اقدامات ایران، آژانس امروز بیانیه خودش را صادر کرد و نشست روز 24 آذر نیز شورای حکام به این موضوع رسیدگی خواهد کرد و یک بار برای همیشه این پرونده را خواهد بست.


سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه در این خصوص نباید به جو سازی رسانه ها توجهی کرد گفت: در این روندها مهم اظهارات رسمی مقامات است. اظهارات رسمی امانو و ارتباط تلفنی ایشان با صلاحی موید این است که کارها به نحو احسن اجرا شده و انتظار ما این است که در اذرماه شورای حکام با توجه به این اقدامات این پرونده را مختومه اعلام کند و این در قیاس با همکاری هایی که ما با آژانس انجام داده ایم و بررسی هایی که بعمل آمده انتظار بالایی نیست .


کمالوندی در پاسخ به این سوال که پس از بسته شدن پرونده هسته ای ایران در شورای حکام روند تعامل ایران با آژانس چگونه خواهد شد گفت: طبیعتا پس از آن در یک مسیر عادی قرار خواهیم گرفت. آژانس روزهای زیادی را در این موضوع گذاشته و لازم بود تا موضوعات مربوط به گذشته، به گذشته ملحق شود و از این پس نگاه به اینده خواهد بود. ما نیز در آینده مانند گذشته شفاف سازی های لازم را خواهیم داشت و لذا می توانم بگویم که از این پس یک مسیر عادی بدون تنش را خواهیم داشت.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =