۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

ایرنا نوشت: رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس گفت: ایران به تعهدات خود با حسن نیت عمل کرد و اکنون نوبت 1+5 است که برای بستن پرونده مسائل گذشته در آژانس اقدام کند.

نجفی روز پنج شنبه پس از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: همانطور که آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد تمام فعالیت های توافق شده طبق نقشه راه برای حل مسائل گذشته و حال در موعد مقرر یعنی امروز 15 اکتبر تکمیل شد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت به تعهدات خود عمل کرد. اینک آژانس درموقعیتی قرار دارد که می تواند با ارائه ارزیابی نهایی خود این پرونده را برای همیشه مختومه اعلام کند.
نماینده دائم ایران در آژانس گفت: بر اساس توافق انجام شده با گروه 1+5 در برجام, اعضای این گروه بایستی قطعنامه ای را به اجلاس فوق العاده ماه دسامبر شورای حکام آژانس ارائه کنند که هدف آن بستن پرونده مسایل گذشته است.
نجفی اظهار داشت: بستن پرونده مسایل گذشته راه را برای اجرای برجام هموار می کند که اقدامات مندرج در آن همه معطوف به آینده است. همانطور که شورای امنیت با تصویب قطعنامه 2231 لغو تمامی قطعنامه های پیشین را مقرر کرد قطعنامه های قبلی شورای حکام نیز بایستی تمام لغو شوند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =