نگرانی حدادعادل از اینکه کسانی در درون نظام راه نفوذ آمریکا را باز کنند

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: آمریکایی‌ها طراحی جدی کرده‌اند که در ایران نفوذ داشته باشند.

غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در همایش گفتمان عزت و پیشرفت اظهار داشت: ما می‌توانیم بر اساس سخنان مقام معظم رهبری بگوییم که امروز موضوع نفوذ آمریکا در ایران باید در دستور کار همه باشد.

وی برهمین اساس مسئله مهم در این برهه از زمان را از نظر مقام معظم رهبری موضوع نفوذ اعلام کرد و افزود: نگرانی این است که مبادا در داخل کشور در درون دستگاه نظام کسانی باشند که دانسته و یا ندانسته راه نفوذ را باز کنند و در واقع عده‌ای در را باز کرده و فرش قرمز پهن کنند.

اهم سخنان وي را به نقل از تسنيم بخوانيد:

** طی 37 سال گذشته رابطه نداشتن ایران با آمریکا بر کسی پوشیده نیست.در اوایل انقلاب دیدیم که چه اتفاقاتی افتاد و آنها تحریم‌ها را شروع کردند و سپس قطع ارتباط شد که امام در این راستا فرمودند ما دست نیاز به سوی کسی دراز نمی‌کنیم و در واقع رابطه ایران و آمریکا همچون رابطه گرگ و میش است.

** امام خمینی (ره) با بيان اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، به این ملت عزت داد.

** رهبر معظم انقلاب قدری دورتر از برجام را می‌بینند. در واقع تشخیص ایشان این است که آمریکایی‌ها خیالات دیگری برای آینده انقلاب دارند از این رو ایشان همه را به آینده‌نگری دعوت می‌کنند و صحبت‌های اخیر مهم ایشان نیز شایسته توجه است و بصیرتی که رهبر انقلاب از آن صحبت می‌کنند مصداقش در اینجا است که ما فکر کنیم آمریکایی‌ها چه خوابی برای آینده در ایران دیده‌اند.

**این که همه این کشورها از انقلاب اسلامی الگو گرفته‌اند از این رو آمریکا مسئله نفوذ برایش بسیار مهم بوده و حال که از در بیرون شده‌اند می‌خواهند از پنجره وارد شوند حال باید دید این پنجره کدام است.

**اخیرا آمریکایی‌ها علاقه خود را به تغییر تدریجی در ایران به صراحت اعلام کردند. خود اوباما در دفاع از این مذاکرات و نتایج حاصل از آن گفته ما قصدمان تغییر تدریجی در ایران است و این یعنی آنها انواع راه‌ها را از روز اول انقلاب آزموده‌اند.

**در قضیه مذاکرات هسته‌ای هر دو طرف ایران و آمریکا علاقه داشتند که به نتیجه برسند. می خواستیم در چارچوب منطق و اینکه قصد ساخت بمب اتم نداریم مذاکره کرده و تحریم‌های ظالمانه برداشته شود ولی آیا آمریکا هم این انگیزه را داشت؟ آمریکایی‌ها می‌خواهند از این مذاکرات برای برگشت به ایران استفاده کنند همانگونه که خود اوباما از تغییر تدریجی در ایران می‌گوید اما ما باید بتوانیم یک نرمش قهرمانانه در این میان داشته باشیم.

** آمریکا به دنبال نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در ايران است و در این میان نفوذ فرهنگی گسترده‌ترین شکل نفوذ است.

2727

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیب A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    42 9
    نگران ملت که نیستی
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    44 10
    شما فعلا زبان فارسی رو از نفوذ اجانب حفظ کنید بقیه اش پیشکش.