واحدمرکزی خبر نوشت: رسانه‌های آلمان اعلام کردند سرویس فدرال اطلاعات این کشور تا سال 2013 از سازمان‌های اروپایی و آمریکایی جاسوسی می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه،روزنامه اشپیگل آلمان نوشت سرویس فدرال اطلاعات این کشور از سفارت‌های فرانسه و آمریکا و سازمان‌های اروپایی و همچنین اهداف دیگری که ربطی به زمینه مسئولیت سرویس‌های اطلاعاتی آلمان نداشتند، جاسوسی کرده است.
روزنامه میتل‌دویچه زایتونگ Mitteldeutsche Zeitung به نقل از منابع دولتی افزود سرویس فدرال اطلاعات آلمان در درجه نخست به جمع‌اوری اطلاعات مربوط به «مناطق حساس» از جمله افغانستان می‌پرداخت. اما در تابستان سال 2013 رونالد پوفالاRonald Pofalla که در آن زمان سخنگوی دفتر صدراعظم بود به این فعالیت‌ها پایان داد.
این روزنامه نوشت خبر مربوط به این جاسوسی‌ها روز چهارشنبه در جلسه پارلمان آلمان با مسئولان نهاد کنترل پارلمانی و کمیته تحقیق آژانس ملی امنیت آمریکا(ان.اس.ای) که در حضور گرهارد شیندلر رئیس سرویس فدرال اطلاعات آلمان فاش شد.
به نوشته میتل‌دویچه زایتونگ،« روشن است که دفتر صدر اعظم در جریان این جاسوسی‌ها بود اما ترجیح داده در باره آن سکوت کند».
این اولین رسوایی آلمان در زمینه جاسوسی نیست. سرویس‌های اطلاعاتی این کشور که در گذشته از شرکت‌های اروپایی جاسوسی کرده‌اند، تاکنون هم به علت جاسوسی از کارکنان بلند پایه فرانسوی و کمیسیون اروپا به نفع آژانس امنیت ملی آمریکا زیر سوال بودند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =