لاریجانی: سخنان آمریکا درمورد آزمایش موشکی ایران بیهوده است/خاطره ازروزی که تهدید به حمله نظامی شدیم

رییس مجلس شورای اسلامی سخنان اخیر مقامات آمریکایی درمورد آزمایش موشکی ایران را سخنانی بیهوده دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران باید امنیت خود را حفظ کند.

علی لاریجانی روز پنج شنبه در دومین کنگره سرداران و چهار هزار و 500 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه افزود: آمریکایی ها هر حرفی می خواهند بزنند، برای ما مهم نیست زیرا باید قدرتمند باشیم و اگر بنیه دفاعی قوی نداشته باشیم، نمی توانیم در مقابل دشمنان مقاومت کنیم.

وی با بیان این که ماجراجویی غربی ها ادامه دارد و متناسب با این تهدید ها باید آمادگی داشت، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ایران بویژه سپاه پاسداران باید قوی باشند تا بتواند ماموریت دفاع از انقلاب که ماموریتی بسیار مهم است را انجام دهد. در شرایط جدید هم سپاه پاسداران باید نقش آفرینی خود را با مسوولیت شناسی درست و در مسیر صیانت از انقلاب اسلامی داشته باشد.

اهم سخنان وي به نقل از ايرنا از اين قرار است:

** امروز یکی از بزرگترین و قدرتمندترین نیروهای خاورمیانه سپاه پاسداران است و سپاه نیرویی مسوولیت پذیر در منطقه بوده و در بحران های منطقه ای آرامش بخش و حلال آن است.

** کشورهای زیادی هستند که از نظر دیپلماسی و منابع مالی فعال بوده و آمادگی دفاعی ندارند ، حتی به شکلی که با یک تلفن از طرف قدرت های بزرگ مواضع خود را تغییر می دهند و برای پیشرفت کارشان در بلوک های شرق و غرب حل شده اند.

**ولایت پذیری سپاه یکی از ارکان قدرت این نهاد است. پس از بنی صدر سپاه گسترش پیدا کرد و متحول شد که عامل آن وجود ولی فقیه بود.

**در موضوع هسته ای 12 سال ما با غرب مشکل داشتیم و دولت های مختلف با سبک های متفاوت که سکان اجرایی را در دست گرفتند با این موضوع درگیر بودند ، اما رهبری کسی بود که در شکل گیری دانش هسته ای نقش بسیار موثری داشتند. اوایل کار فشار می آوردند که از دانش هسته ای دست برداردید، پس از آن فشارشان کمتر شد و گفتند دست بردارید و ما هم با شما مذاکره می کنیم و در پایان کار نیز تحریم کردند، اما نقش آفرینی رهبری در مساله هسته ای مکشوف و روشن است.

**در دوران مسوولیتم در شورای عالی امنیت ملی فشار به جایی رسید که می گفتند ما آن نقطه را می زنیم و حتی به دوستان ما پیغام می دادند که به ما بگویند قرار است 400 نقطه در کشور را هدف قرار دهیم . اگر مسوولین کشور در آن زمان آمادگی نداشتند بار روانی زیادی به وجود آورده بودند تا روی ما تاثیر بگذارند و این نقش رهبری بود که از ایجاد بحران جلوگیری کرد.

** منطقه خاورمیانه درگیر غلیان امنیتی است. البته عوامل جدیدی وارد شده که به این شکل نبودند و در چند سال اخیر نیروهای تروریستی منطقه به نفت ، گاز ، سرزمین و عده دست پیدا کردند و برخی کشورهای منطقه به آنها کمک می کنند و این بحران می تواند مشکلات بزرگی را برای آینده منطقه ایجاد کند و ما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم تا یک افراد بی فکر جان مسلمانان را به خطر بیندازند. در یک سال گذشته ایران نقش موثری در جلوگیری از دست یابی این موجودت موزی به عتبات و بغداد داشت.

**{ با اشاره به آزمایش اخیر موشکی ایران } در دو سه روز گذشته آمریکایی ها درباره آزمایش موشکی حرف های بیهوده زدند و باید همه نیروهای نظامی کشور قدرت خود را افزایش دهند ، حالا آمریکایی ها هر حرفی می خواهند بزنند برای ما مهم نیست زیرا باید قدرتمند باشیم و مردم ن ما نیز به قدرتمندی اهمیت می دهند و اگر بنیه دفاعی قوی نداشته باشیم نمی توانیم در برابر فشارها مقاومت کنیم. ماجراجویی های غربی ها ادامه دارد. خود را باید متناسب با این تهددید ها آماده نگه داشت بخصوص اینکه سپاه پاسداران ماموریت دفاع از انقلاب اسلامی را دارد که بسیار مهم است.

** در شرایط جدید هم سپاه پاسداران باید نقش آفرینی خود را با مسوو لیت شناسی درست و صحیح و صیانت از انقلاب اسلامی ایفا کند.

2772

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    4 11
    اینها حرفهای لاریجانی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما بالاخره نفهمیدیم لاریجانی کدوم طرفی هستند