ایسنا نوشت: وزیر کشور گفت:‌ دلیل اینکه ما در منطقه به لحاظ تاثیرگذاری در تحولات حرف اول را می‌زنیم و امن‌ترین منطقه‌ای کشور هستیم این است که ما توانسته‌ایم امنیت داخلی و قدرت ملی خود را با تکیه بر وحدت و انسجام ملی در پیروی از سیاست‌های رهبری دنبال کنیم.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم افتتاح فاز اول خط یک متروی اصفهان افزود: هیچ عنصری نمی‌تواند جایگزین قدرت ملی مبتنی بر وحدت کشور باشد ما باید دنبال نشاط سیاسی، رقابت قانونی، اظهار نظر و نقد و مطالبه به حق باشیم اما به یاد داشته باشیم این رقابت‌ها در راستای حفظ و انسجام نظام باشد.

وی در ادامه افزود: هیچ عاملی نباید ما را دچار اختلاف و انشقاق سازد. ما امسال انتخابات را در پیش داریم و استان اصفهان هم استانی به لحاظ سیاسی بانشاط است. توقع ما هم این است که در همه استان‌ها و همچنین در استان اصفهان یک انتخابات باشکوه، عظیم و با حفظ انسجام و رقابت قانونی برگزار شود که تبدیل به مانور قدرت شود و احزاب، گروه‌های سیاسی و مسئولان باید زمینه برگزاری انتخابات باشکوه را فراهم کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که «باید نشان دهیم که مردم سالاری دینی الگوی مناسب اداره کشور است» خاطرنشان کرد: اکنون نسخه کشورهای خارجی برای منطقه جنگ و بی خانمانی است. ما اکنون باید مردم سالاری دینی را الگویی برای کشورهای منطقه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «روز به‌روز شاهد موفقیت کشور و حضور و بروز قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی کشور هستیم» اظهار کرد: این موفقیت با لطف خدا، هدایت رهبری و مقاومت مردم به دست آمده است.

وزیر کشور همچنین افزود: یکی از اولویت‌های دولت حل پرونده هسته‌ای و احقاق حق ملت بود که این پرونده با هدایت‌های رهبری، برنامه‌ریزی دولت و مذاکرات دقیق پیگیری شد و ما حدود 90 درصد مشکلات را حل کردیم و ما اکنون به دنبال این هستیم که تهدیدها و تحریم‌ها را که هزینه زیادی برای ما داشته است حل کنیم. در این راستا نمایندگان مجلس، دولت و مردم و در راس همه رهبری همکاری کردند.

رحمانی فضلی با بیان این‌که «گام بعدی دولت مسأله اقتصادی کشور است» تاکید کرد: ما اقتصاد مقاومتی را به عنوان اصلی‌ترین مدل اقتصاد کشور دنبال می‌کنیم، اکنون کمیسیون اقتصاد مقاومتی در دولت با ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت برخی وزرا تشکیل شده است. ما به دنبال این هستیم که با اجرای اقتصاد مقاومتی رفاه مردم را افزایش داده و مقاومت اقتصاد کشور را در برابر اقدامات دشمن افزایش دهیم.

وی گفت: البته باید بار اصلی اقتصاد مقاومتی بر دوش مردم باشد زیرا روش‌های جاری که منابع نفت را توزیع کنیم موفق نبوده و عدم توازن، عدم تعادل، عدم رشد با ثبات اقتصادی و افزایش تورم همه ناشی از این روش‌هاست و نظر رهبری این است که اقتصاد مقاومتی با محوریت مردم دنبال شود.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    شورای نگهبان همه اصلاح طلبان را رد صلاحیت می کند تا دوباره مجلسی اصولگرا و مورد نظر اقایان شکل گیرد نه مورد نظر اکثریت مردم...