مهر نوشت: انگلیس به دنبال فشار گروه های بین المللی حقوق بشری مجبور شد قرارداد فروش تسلیحات نظامی خود به عربستان را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، دولت انگلیس در پی فشار گروههای بین المللی حقوق بشری قرارداد فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را با عربستان لغو کرد. ارزش این قرارداد مبلغی معادل ۶ میلیون پوند تخمین زده می شود.

مایکل گوو وزیر دادگستری انگلیس ضمن اعلام خبر گفت: انگلیس تصمیم گرفته است به درخواست گروههای حامی حقوق بشر در واکنش به کشتار آل سعود در یمن و همچنین بدرفتاری دولت سعودی با زندانیان این کشور قرارداد نظامی خود را لغو کند.

بر اساس این گزارش فروش سلاح های سبک و سنگین انگلیس به عربستان سعودی تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد. گفته می شود از سال ۲۰۱۰ تا کنون عربستان بیش از ۴ میلیارد دلار سلاح از انگلیس خریداری کرده است.

پیش از این سازمانهای حقوق بشری از دولت انگلیس خواسته بودند فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کند. این سازمان ها با انتشار گزارشی از جنایت های آل سعود در یمن از انگلیس و کشورهای غربی خواستند فروش سلاحهایشان به عربستان را متوقف کنند.

در همین رابطه «پاتریک گرادی» سخنگوی توسعه بین الملل نتس گفت: سلاحهایی که انگلیس به عربستان می فروشد همگی بر سر شهروندان بی گناه یمنی فرود می آید. طبق گزارش سازمان عفو بین الملل در بمباران مناطق مسکونی در یمن بین ماه می تا جولای از سوی جنگنده های عربستانی ۱۰۰ نفر کشته شده اند که در میان آنها ۵۹ کودک و ۲۲ زن دیده می شود.

پیش از این به درخواست سازمان عفو بین الملل مجلس سنای آمریکا در نشستی فروش تسلیحات نظامی به عربستان را به تعویق انداخته بود. دموکراتهای مجلس سنا خواستار اتخاذ راهکار سیاسی برای حل بحران یمن هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =