روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتقاد برخی افراد و گروه‌ها مبنی بر اینکه چرا ایران از فلسطین و لبنان حمایت می‌کند، گفت: دفاع از خط مقاومت در راستای حفظ منافع کشور است و ما از خاکریزهای خودمان حمایت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری دیروز در نشست بررسی «جریان‌های تکفیری» در سالن شهید عارف الحسینی مجتمع عالی امام خمینی(ع)، افزود: فلسطین خاکریز اول، لبنان خاکریز دوم و سوریه خاکریز سوم ما در مقابل اسراییل هستند.

وی با تاکید بر اینکه براساس مبانی دینی و قانون اساسی وظیفه داریم از مظلومان عالم حمایت کنیم، افزود: در عین حال اگر حمایت می‌کنیم از خاکریزهای خودمان است.

وی به تشریح حمایت راهبردی ایران از مساله سوریه پرداخت و ابراز داشت: حافظ اسد در دوران جنگ تحمیلی مردانه پای ما ایستاد و مردانگی حکم می‌کند ما نیز امروز کمک کنیم.

ناطق نوری با بیان اینکه مبلغان المصطفی باید تحلیل سیاسی داشته باشند، گفت: شما باید بدانید چرا ایران از سوریه و خط مقاومت حمایت می‌کند.

* ریشه یابی منشا تکفیر

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ریشه یابی منشا تکفیر و داعش پرداخت و اظهار داشت: به نظر بنده ریشه این قضایا به مساله «مسیحیت صهیونیسم» باز می‌گردد که ساخته دست استعمار است. صهیونیست‌ها جریان سیاسی هستند که از درون یهودیت سر بیرون آوردند و با مسیحیت افراطی تلفیق شدند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جرج بوش و رایس مصداق مسیحیت صهیونیسیم هستند، گفت: این‌ها اعتقاد دارند که باید با از بین بردن دیگران به حاکمیت جهان دست پیدا کنند و به عنوان نژاد برتر حکومت جهانی داشته باشند و بستر را برای حکومت جهانی فراهم کنند تا حضرت مسیح ظهور کند.

ناطق نوری با بیان اینکه دشمنان از نشر وسیع اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سخت واهمه داشتند، ابراز داشت: آن‌ها برای از بین بردن انقلاب اسلامی و حذف مسلمانان و اسلام از صحنه روزگار توطئه‌های بسیاری تدارک دیدند که یکی از آن‌ها ماجرای 11 سپتامبر بود.

* 11 سپتامبر کار آمریکایی‌ها بود

وی افزود: ماجرای 11 سپتامبر کار خود آمریکایی‌ها بود چرا که به دنبال بهره بردن از این مساله برای دستیابی به اهداف ضداسلامی خود بودند؛ جالب است که یهودیان برج‌های دوقلو پیش از این حادثه، آنجا را ترک کرده بودند.

وی با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه از طریق ماهواره حتی قادر به شناسایی شماره خودروها هستیم، ابراز داشت: جالب است که چطور از حرکت هواپیماها به سمت برج‌های دوقلو اطلاع پیدا نکردند!

وی افزود: بعد از ماجرای یازدهم سپتامبر جرج بوش در سخنانی تصریح کرد که جنگ صلیبی (جنگ مسیحیت با اسلام) شروع شده و باید با مسلمانان برخورد کرد.

2727

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468169

برچسب‌ها